سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منیژه حکمت:

همه مردم برای حفظ محیط زیست لبیک بگویید

تهیه کننده سینما گفت: باید در خصوص حفظ محیط زیست اطلاع رسانی شود، چون ایران عزیزمان در حال نابودی است.

"منیژه حکمت" تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص بیانیه هنرمندان برای مبارزه با آلودگی هوا بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم که بودجه ی کشور نو علاقه به کشورمان باید با حفظ میراثی که از گذشتگان به ما سپرده شده، برای آیندگان باقی بگذاریم.
 
وی ادامه داد: با وجود مشکلات عدیده ای که پیش رو ایران است، باید برای محیط زیست سرزمین مان ایران تلاش کنیم باید از حق خود برای سلامتی بچه های مردم ایران و آیندگان بگذریم و این همت عالی می طلبد.
 
حکمت گفت: با این روند پیش رو باید یارانه ها و در‌آمد‌هایمان را خرج بیماری کنیم، باید یک حرکت جمعی شکل بگیرد زیرا محیط زیست حرف اول را می زند.
 
این تهیه کننده سینما اظهار داشت: دولت باید اعلام کند که هر کس که مایل بود یارانه خود را به رفع مشکلات محیط زیست اختصاص دهند همچنین باید به شکل گروهی کارشناسان، هنرمندان و همه مردم برای حفظ محیط زیست که در حال نابودی است، کاری انجام دهند.
 
حکمت تصریح کرد: باید در خصوص حفظ محیط زیست اطلاع رسانی شود، چون ما در حال نابودی بوده و به نوعی مرگ تدریجی ما است.
 
وی افزود: هوای آلوده، خشک شدن دریاچه ها،‌ ریختن زباله در جنگل ها که آن را تبدیل به بیابان می کند، از عوامل نابودی محیط زیست محسوب می شود و ایران عزیزمان در حال نابودی است.
 
وی ادامه داد: همه باید لبیک بگویند و آن اتفاق تاریخی را شکل دهیم. همه 70 میلیون نفر در نابودی محیط زیست مقصر هستیم.
 
حکمت ضمن اشاره به این نکته که تلویزیون می تواند مهمترین کار را در خصوص محیط زیست انجام می دهد، گفت: تلویزیون با بیش از 20 شبکه ای که دارد، می تواند با پخش برنامه ها‌یی برای آگاهی از نر‌یختن زباله در بستر رودخانه ها و جنگل ها، مردم را نسبت به حفظ محیط زیست سرزمین خود آگاه کند.
 
تهیه کننده "شهر موش های 2" تصریح کرد: آگاهی مردم از حفظ محیط زیست رسالت و وظیفه تلویزیون است، باید حفظ محیط زیست از طریق تلویزیون فرهنگ سازی شود.
 
وی اظهار داشت: ما به جای هوای تمیز، سرب استنشاق می کنیم، وقتی درخت ها را برای ساختن برج نابود می کنیم، باید نهالی درختی را در جای آن بکاریم. متاسفانه این شرایط گریبان گیر ما شده و این درشان ملت ایران نیست.
 
وی ضمن اشاره به این نکته که تهران جزء آلوده ترین شهرهای جهان محسوب می شود، خاطر نشان کرد: از همه مردم ایران و مسئولان این آب و خاک خواهش می کنم که به کمک این سرزمین بیایند تا ایران را مثل گذشته بسازیم و با افتخار از آن یاد کنیم.
 
انتهای پیام/ ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.