نمایش و داوری فیلم‌های منتخب جشنواره‌ی شاپرک‌های شهر در استانبول صورت می‌‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی سینما باشگاه خبرنگاران؛ ظهر امروز نشست خبری جشنواره‌ی فیلم "شاپرک‌های شهر" با حضور "ابوالفضل جلیلی" سخنگوی این جشنواره و "شهرام گیل آبادی" رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ی شاپرک در سالن کنفرانس مرکز مشارکت‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.
 
شهرام گیل آبادی رئیس شورای سیاست‌گذاری "جشنواره‌ی فیلم شاپرک‌ها" در این نشست عنوان کرد: "جشنواره شاپرک‌ها" به دنبال جلب توجه مسئولان به کودکان کار است و این تنها کاری است که از طرف هنرمندان در عرصه‌‌ی هنر بر می‌آید.
 
وی ادامه داد: 2 تا 6 ماه بعد جشنواره‌ی شاپرک‌ها در تهران و استانبول برگزار می‌شود. هم‌چنین نمایش آثار جشنواره در فرهنگسرای ارسباران، دانشگاه صدا و سیما و مرکز مشارکت فرهنگی هنری و در کوی شهرداری استانبول اکران می‌شود.
 
گیل آبادی تصریح کرد: رویکرد اصلی جشنواره کمک به بچه‌های کار است تا همه‌ صدایمان را بشنوند البته رئیس جمهور نیز از این جشنواره مطلع است و ما کمک‌های بسیاری از بهزیستی و شهرداری گرفتیم.
 
وی گفت: امروز 7 هزار کودک سر چهار راه‌های تهران و کل کشور ناخواسته حضور دارند و این موضوع دغدغه‌ی ما است که باعث شده تا به سراغ هنرمندان و کارگردانان سینما برویم تا یک کار با کیفیت و درست انجام دهیم.
 
گیل آبادی با اشاره به موضوعات جشنواره عنوان کرد: کودک کار، خشونت علیه کار، حقوق کودکان، کودک، ادبیات و هنر از جمله موضوعات جشنواره است.
 
وی درخصوص بخش‌های جشنواره‌ی افزود: جشنواره در بخش‌های متعدد از جمله سینمای مستند، داستانی و فیلم کوتاه فعالیت خواهد کرد و تاکنون هم 2400 اثر برایمان ارسال شده است.
 
گیل آبادی افزود: ما در این جشنواره از کسانی که به ما کمک کردند نیز تجلیل خواهیم کرد هم‌چنین کارگاه‌های آموزشی برای برخورد با کودکان کار هم خواهیم داشت.
 
وی حضور هنرمندان مشهور چون "پوران درخشنده"، "پرویز شیخ ملادی"، "مصطفی رحماندوست" را در این جشنواره به عنوان کسانی که کمک کردند موثر خواند و اظهار داشت: ما از این هنرمندان مشهور در شورای سیاست‌گذاری دعوت به عمل آوردیم و از نظرات‌شان نیز استفاده کردیم.
 
گیل آبادی با اشاره به "بهاره رهنما"، "منیژه حکمت"، "اربابی" و "نعمت اللهی" را بعنوان داوران جشنواره، بیان کرد: افراد بسیاری از هنرمندان برای برگزاری جشنواره به ما کمک کردند امیدوارم بتوانیم صدایمان را به مسئولان برسانیم دیگر کودکان کار در سطح شهر نداشته باشیم.
 
ابوالفضل جلیلی سخنگو "جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر" در این نشست گفت: "جشنواره‌ی شاپرک‌ها" به کودکان کار پرداخته پس بیاییم شعار ندهیم و وظیفه‌ی خود را به عنوان هنرمند انجام دهیم و به مسئولان بگوئیم که کودکان کار نیاز به توجه دارند.
 
وی ادامه داد: من از کسانی مثل شهردار تهران و مسئولان تقاضا دارم به جای اینکه آنقدر برخورد نامناسبی با دست‌فروشان داشته باشند به فکر کودکان کار باشند.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار