سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشی استثنایی برای دیدن موجودات فضایی از تلویزیون خانه

دانشمندان حوزه‌ی فضایی در نظر دارند که نوع خاص و منحصر به فردی از کاوشگرهای مریخ نورد با قابلیت های استثنایی را در سالهای آتی روانه فضا نمایند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان حوزه نجوم در نظر دارند یک کاوشگر منحصر به فرد برای بررسی وضعیت آب و هوا و همینطور بررسی امکان وجود حیات در سطح سیاره مریخ در سال 2018 به فضا ارسال کنند.

گفتنی است: این کاوشگر ارسالی بدون سرنشین خواهد بود اما در زمینه ارسال انسان به فضا اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کیهان شناسان قرار خواهد داد.

بررسی ها نشان می دهند: از جمله ابتکارات کیهان شناسان در زمینه این کاوشگر امکان ارسال تصاویر ماهواره ای از سطح مریخ بر روی صفحات تلویزیون افراد درخواست کننده در سراسر جهان خواهد بود.

با استفاده از این فناوری میلیون ها فرد در سراسر کره‌ی زمین می توانند تصاویر زنده از سطح سیاره مریخ را بروی تلویزیون تبلت و یا گوشی های تلفن همراه هوشمند خود نظاره کنند برای راه اندازی این طرح در حدود 400 هزار دلار مورد نیاز است.

این کاوشگر با هدف تسهیل سفر افراد فضا نورد در آینده به مریخ صورت می گیرد این کاوشگر همچنین به دنبال نشانه هایی مبنی بر وجود حیات در سیاره مریخ خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مرتضی میردوست
۱۲:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مطالب جدید زیادی در مورد نجوم و فضا می دونم که کسی نمی دونه