سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق بررسی‌ها:

یک سوم جمعیت جهان آلوده به "توکسوپلاسموز" هستند

بر طبق بررسی‌ها،‌ بیش از یک سوم جمعیت جهان آلوده به بیماری انگلی "توکسوپلاسموز" هستند که اغلب این افراد، از مشکل خود اطلاع کافی ندارند.

حمیدالله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: اگرچه علم پزشکی پیشرفت قابل توجهی ملاحظه‌ای کرده و وضعیت بهداشتی و درمانی در جهان بهبود یافته است، اما بیماری‌ های عفونی و از جمله بیماری‌های انگلی همچنان در مناطق مختلف جهان شایع هستند.

وی با بیان اینکه مالاریا و لیشمانیوز دو بیماری انگلی بسیار شایع و شناخته شده در جهان هستند، تصریح کرد: برخی از بیماری‌ها و عوامل انگلی هستند که باوجود شیوع بالا و هزینه‌های زیادی که بر جای می‌گذارند، کمتر شناخته شده‌اند که "توکسوپلاسموز" از جمله این بیماری‌ها است.

سلطانی گفت: توکسوپلاسموزیک بیماری شایع است که عامل آن، توکسوپلاسما گوندی‌ای انگل تک یاخته زئونوز است.

وی تاکید کرد: بر طبق بررسی‌ها، بیش از یک سوم جمعیت جهان آلوده به بیماری انگلی "توکسوپلاسموز" هستند که اغلب این افراد، از مشکل خود اطلاع کافی ندارند.

سلطانی اظهار داشت: اغلب موارد "توکسوپلاسموز" در کشورهای توسعه نیافته و تعدادی از کشورهای توسعه یافته دیده می‌شود و در واقع شیوع بالای بیماری در این کشورها به طور عمده ناشی از وضعیت بهداشتی نامناسب و وضعیت آب و هوایی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلوده ، هزینه ، بیماری ، انگلی ، انگل ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.