سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفندهاي طلايي كه كودكتان را خوش اخلاق مي‌كند

همه كودكان ما، به مباني ابتداي زندگي نياز دارند از اين رو والدين بايد با اين مباني آشنا شوند و كودك را درجهت تامين اين نيازها كمك كنند.

صالحي، روانشناس كودك در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه كودكان به مباني ابتداي زندگي نياز دارن از اين رو عشق و احساس هم در اين راستا قرار مي‌گيرد، بنابراين با تامين نيازها مي‌توان كودكي با اعتماد به نفس پرورش داد.

وي به پنج قانون طلايي دراين زمينه اشاره كرد و افزود: دراين راستا، بايد رفتارهاي درست كودكان را تقويت كرده و بحث‌هاي آرام ميانتان را چند برابر كنيد.

وي تصريح كرد: به كودك خود بياموزيد، هميشه حرف‌هايش را بسنجد و بعد آن را بازگو كند و اگر اين كار را به درستي انجام داد به خاطرش، پاداش دهيد.

اين روانشناس كودك به اين قانون كه بايد كودك را در موقعيت‌هاي خوب تشويق كرد، بيان كرد: به كودكان ياد دهيد، تلاش كردن و موفقيت اصلي‌ترين رکن است و سعی کنید فرزندانتان را در موقعیت‌های خوب تشویق کنید و این امر باعث می‌شود اعتماد خودش را نسبت به توانایی‌هایش دریابد.

صالحی اظهار داشت: توانایی‌های کودک خود را تایید کنید و ضعف‌های او را بپذیرید همچنین، هنگام رفتار ناشایست کودکان، تنبیه معقول در نظر بگیرید تا بفهمند در مقابل رفتارشان مسئول هستند.

وی در پایان توصیه کرد: احساس امنیت را در کودک خود تقویت کنید تا یاد بگیرد به دیگران اعتماد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترفند ، کودک ، حساس ، آرام ، رکن ، تامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.