سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اولین جلسه کارگروه ارتباط علم و صنعت در دولت یازدهم برگزار شد

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی نظارت بر معادن از برگزاری اولین جلسه کارگروه ارتباط علم و صنعت در دولت یازدهم خبر داد.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از برگزاری اولین جلسه کارگروه ارتباط علم و صنعت در دولت یازدهم خبر داد.

 وی افزود: در این جلسه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس جلسه، محمدصادقی، سلیمانی، زاهدی و بنده به عنوان نمایندگان مجلس و فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی به همراه معاونانشان در محل هیئت رئیسه مجلس حضور داشتیم.

اسماعیلی تصریح کرد: این کارگروه در دولت قبلی حدود 15 جلسه برگزار کرد که جلسات مفیدی هم بود.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی نظارت بر معادن تاکید کرد: مهم‌ترین تصمیمات این نشست مربوط به بودجه 93 بود و قرار شد اگر پیشنهادی در خصوص وزارتخانه‌های مربوطه وجود داشته باشد به شرط امضای دو وزیر مربوطه نماینده‌ها آن را در کمیسیون تلفیق مطرح خواهند کرد.

وی افزود: در ارتباط با بحث پژوهش نیز مطالبی مطرح شد همچنین قرار شد تمام واحدهای صنعتی دارای واحد تحقیق و توسعه باشند.

نماینده سروستان و خرامه اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مامور شد تا پیشنهادی را به منظور تصویب در مجلس ارائه کند تا براساس آن هزینه بخشی از تحقیقات موفقی که پژوهشگران با هزینه خودشان انجام داده و نتایج مثبتی داشته است را دولت متقبل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین بنا شد پایان‌نامه‌هایی که دانشجویان در حوزه مربوط به علم و صنعت تهیه می‌کنند وزارتخانه‌های مربوطه از آنها استفاده کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن ادامه داد: همچنین قرار شد جلسات کمیته علم و صنعت در سطح معاونین پژوهشی وزارتخانه‌ها و کارشناسان به همراه نمایندگان هر دو هفته یک بار و در سطح وزیران هر ماه یک بار در محل مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: علم ، صنعت ، دانشگاه ، معدن ، وزارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.