سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 2 برابري توليد تختال در "فولاد" هرمزگان

مجتمع فولاد هرمزگان تنها مجتمع فولاد کشور است که مي تواند تختال هايي با عرض 2 متر توليد کند و سرعت ريخته گري آن تا 160 سانتي متر و مجهز به آخرين فناوري کنترل آلودگي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، مدير عامل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: در 9 ماه امسال بيش از 800 هزار تن تختال در اين کارخانه توليد شده است.

پارسال در اين مدت در واحد هاي ريخته گري مجتمع فولاد هرمزگان 388 هزار تن تختال توليد شد.

آقاجاني افزود: در اين مدت توليد آهن اسفنجي با 30 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه پارسال به بيش از يک ميليون و 100 هزار تن رسيد.

مدير عامل مجتمع  فولاد هرمزگان گفت: از ابتداي سال تاکنون 200 هزار تن تختال به 6 کشور اروپايي و آسيايي صادر شده است.

آقاجاني افزود: با قرار گرفتن اين شرکت در کنار آبهاي آزاد و دسترسي به بازارهاي جهاني براي توسعه 25 ميليون تن فولاد در کشور پايه ريزي شده است.

 وي گفت: توليد فولاد خام امسال در کشور 620 هزار تن افزايش داشته است که فولاد هرمزگان با سهم 420 هزار تني، 70 درصد از توليد فولاد خام کشور را تامين مي کند.

 مدير عامل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: برنامه امسال توليد يک ميليون و 200 هزار تن تختال است که پيش بيني مي شود تا پايان امسال اين برنامه محقق شود و به رکورد جهاني دست يابيم.

 افزايش شمار ذوب هاي ريخته گري پيوسته، ارتقا بهروري، کاهش ضايعات، استفاده بهينه از نسوز و کاهش استهلاک تجهيزات گام اساسي در دستيابي به اين ظرفيت اسمي است.

مجتمع فولاد هرمزگان دومين مجتمع پيشرفته توليد فولاد پس از پيروزي انقلاب اسلامي در کشور است که در سال 90 به دست متخصصان داخلي به بهره برداري رسيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فولاد ، تولید ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.