سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین ؛

واحد فوق سری متخصصان زبده برای نفوذ به رایانه‌های سراسر جهان در آمریکا

آژانس امنیت ملی آمریکا واحدی فوق سری از متخصصان زبده برای نفوذ به رایانه‌های سراسر جهان دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه گاردین امروز در اینترنت نوشت: یک‌ واحد فوق سری هک درآژانس امنیت ملی آمریکا موسوم به "عملیات دسترسی طراحی شده" (تی ای اُ) به رایانه های سراسر جهان نفوذ می کند و به سخت ترین اهداف اطلاعاتی دست می یابد. 

جزئیات اینکه چگونه این واحد سری موفق به سرقت اطلاعات و نصب نامشهود ابزارهای جاسوسی در سیستم های رایانه ای می شود، در گزارشی که روز یکشنبه در مجله دِر اشپیگل آلمان منتشر شد، فاش شده است.

این مجله واحد تی ای اُ را گروهی نخبه از هکرهایی توصیف کرده است که در زمینه دسترسی نامحسوس به اطلاعاتی که سخت ترین اهداف به لحاظ نفوذ از طریق دیگر فنون جاسوسی قلمداد می شوند، تخصص دارند و ماموریت کلی آنها را دسترسی به اطلاعات غیرقابل دسترسی نامیده است. در این گزارش به نقل از یک مقام رسمی گفته شده است که در عملیات این واحد برخی از مهمترین اطلاعاتی بدست آمده است که کشور ما تاکنون دیده است.

مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا در پاسخ به گزارش اشپیگل در بیانیه ای گفتند:‌عملیات دسترسی طراحی شده یک سرمایه ملی منحصر به فرد در خط مقدم توانایی آژانس امنیت ملی برای دفاع از کشور و متحدان آن است. عملیات (تی ای اُ) بر بهره برداری از شبکه رایانه ای در پشتیبانی از جمع آوری اطلاعات خارجی متمرکز است.

در اشپیگل قبلا گزارشی بر اساس اسنادی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد، منتشر کرده است. بخشی از گزارش روز یکشنبه را لورا پویتراس تدوین کرد که با اسنودن و گاردین در اولین مورد انتشار افشاگریهای مربوط به عملیات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری کرده بود.

طبق گزارش اشپیگل، کارکنان واحد تی ای اُ در سن آنتونیو در تگزاس در یک کارخانه سابق تراشه های رایانه ای سونی مستقرند که از یک گروه دیگر آژانس امنیت ملی در پایگاه نیروی هوایی لاکلند فاصله زیادی ندارد. این گروه در سال 2008 کلا شصت نیروی متخصص داشت که انتظار می رود تا سال 2015 به دویست و هفتاد تن برسند.

به گزارش اشپیگل، حوزه عملیاتی واحد تی ای اُ طیفی از عملیات ضد تروریسم تا حملات سایبری را در بر می گیرد و در آن از روشهای هوشمندانه ای استفاده می شود که اغلب از نقاظ ضعف فنی موجود در صنعت فناوری اطلاعات و تولیدات رسانه های اجتماعی آن بهره برداری می کند.

در اسناد مورد استناد مجله اشپیگل به نقل از رئیس اسبق واحد تی ای اُ گفته شده است که این واحد به سخت ترین اهداف مان دسترسی دارد و ماموریت آن پشتیبانی از حملات شبکه رایانه ای به عنوان یک بخش لاینفک عملیات نظامی با استفاده از دسترسی مستمر فراگیر به شبکه جهانی خواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.