سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش سوریه ۵ هزار غیر نظامی را از محاصره تروریست‌ها در عدرا نجات داد

منابع خبری محلی در سوریه گزارش دادند، کنده شماط وزیر امور اجتماعی سوریه اعلام کرده است که این وزارت‌خانه موفق شده است تا با تلاش ارتش بیش از 5 هزار غیرنظامی را از شهر عدرا که تروریست ها به بخشی از آن حمله کرده و مرتکب جنایت‌های وحشتناکی شدند، خارج کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا ، این وزیر سوری در مصاحبه با خبرنگار سانا اعلام کرده است که ارتش موفق شده است تا این افراد را پس از آنکه توسط تروریست‌ها محاصره شده بودند نجات داده و به مکان امنی منتقل کرد. همچنین وزارت امور اجتماعی اتاق عملیات امداد و نجات مشترکی را با منطقه حومه دمشق تشکیل داده است تا بتواند نیازهای غیر نظامیان خارج شده از عدرا را تامین کنند.

لازم به ذکر است که شهر کارگرنشین عدرا به فاصله بیست کیلومتری دمشق واقع شده و در آن مناطق صنعتی مهمی قرار دارد و به همین دلیل هزاران خانواده سوری در طلب روزی به آنجا می روند.
عدرا که تقریبا صد هزار نفر در آن ساکن هستند مشرف بر جاده‌های اصلی است و در آن انبارهای غله، آسیاب‌ها و تاسیسات صنعتی دیگری وجود دارد.
با وجود  اینکه بافت اجتماعی طایفه‌ای و منطقه‌ای این شهر از حوادث خونین سوریه و از درگیری به دور بود،‌طی ماه گذشته در حالی که آب و هوای منطقه برفی بود گروه هایی شامل صدها فرد مسلح از جبهه النصره و جیش الاسلام به شهر از طریق محور الضمیر و دوما وارد شده و پس از حمله به پاسگاه های موجود در این شهر دست به کشتار نیروهای پلیس زدند و پس از آن به منازل یورش بردند و ده ها نفر از ساکنان آن را اعدام کردند و سر بریدند.

تروریست‌ها با حضور در برخی ساختمان‌های استراتژیک و استقرار ادوات نظامی از قبیل خمپاره انداز و نیز استقرار تک تیراندازان، از ساکنان نیز به عنوان سپر انسانی برای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه استفاده کردند.

همچنین تروریست‌ها به غارت بسیاری از منازل، اماکن تجاری و موسسات دولتی پرداختند و آنها را به آتش کشیدند. آنان با تسلط بر آسیاب‌ها،  ده‌ها تُن آرد را به غارت برده و تعدادی از کارگران را سر بریدند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.