سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل بانک "قرض‌الحسنه مهر" ايران:

فعاليتهاي قرض‌الحسنه نقش مهمي در "توسعه اقتصادي" کشور دارد

قرض‌الحسنه از صدر اسلام تاکنون به عنوان يک فعاليت اقتصادي مطرح بوده و اين سنت حسنه نقش مهمي در رونق فرهنگ اقتصاد اسلامي دارد.

غلامرضا مصطفي‌پور مديرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: قبل از پيروزي انقلاب به هيچ عنوان فعاليت بانکها اسلامي نبوده و عملا بانکداري ربوي در کشور فعال بوده است.
 
وي افزود: اما صندوقهاي قرض‌الحسنه از قبل از انقلاب فعاليت داشتند و به عنوان يک نهاد مالي اسلامي اقدامات لازم را در قالب پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به متقاضيان انجام مي‌دادند.
 
مصطفي‌پور با بيان اينکه با پيروزي انقلاب واحدهاي قرض‌الحسنه در بانکها تشکيل و پرداخت قرض‌الحسنه عملا از سوي بانکها به مرحله اجرا گذاشته شد، عنوان کرد: بحث قرض‌الحسنه نقش مهمي در شکل‌گيري و توسعه فعاليتهاي اقتصادي کشور دارد.
 
مديرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران ادامه داد: بانکهاي تجاري در بخش منابع با محدوديتهايي مواجه هستند به همين علت کمتر از 10 درصد از منابع آنها به قرض‌الحسنه اختصاص يافته است.
 
وي افزود: به همين علت از سال 86 دولت تصميم به راه‌اندازي بانک قرض‌الحسنه به منظور پرداخت صرفا تسهيلات قرض‌الحسنه به متقاضيان کرد که در اين خصوص مجوز راه‌اندازي دو بانک قرض‌الحسنه مهر ايران و بانک قرض‌الحسنه رسالت صادر شد.
 
وي عنوان کرد: در حال حاضر در بخش بانکداري الکترونيک اين بانک با وجود تازه تاسيس بودن توانسته رتبه 15 را به خود اختصاص دهد.
 
وي تاکيد کرد: در حال حاضر منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در آستانه عبور از مرز 23 هزار ميليارد ريال است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.