سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور معادن و "صنايع معدني":

فعال بودن بيش از 5 هزار "معدن" دركشور

معاون امور معادن و صنايع معدني گفت: از 7 هزار و 600 معدن در سطح کشور 5 هزار و 400 معدن فعال است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران(شاتا)؛ جعفر سرقيني درمراسم توديع و معارفه رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل با اعلام اين خبر، افزود: مسئولان باید به اکتشافات معدني بها داده و بتوانند معادن مهم را شناسایی و موجب افزایش تولید ناخالص ملی شوند.

سرقيني در ادامه يادآور شد: مجموع فعالیت‌های معدنی فقط 7 درصد وسعت کشور را فرا‌گرفته است که این رقم بسیار کم است و ما سعی خواهیم کرد که مشکل بهره‌برداران را حل کنیم و در این راه باید زدودن مقررات دست و پاگیر به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مورد توجه قرار گیرد.

وي تصریح کرد: از زمان ورود بخش خصوصی به حوزه صنعت، تولید صنایع و معادن از 100 میلیون تن به 400 میلیون تن رسیده است که این عدد رشد چهار برابری را بعد از ورود بخش خصوصی به این حوزه نشان می‌دهد.
 
به گفته سرقيني؛ در حوزه صنعت 35 درصد تولید ناخالص ملی متعلق به حوزه صنعت، معدن و تجارت است که این امر نشان دهنده  اين است که این بخش یک حوزه بسیار بزرگ در صنعت کشور است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت درادامه يادآور شد: رشد اقتصادی کشور در چند سال گذشته منفی بوده است و ما دربخش صنعت، معدن و تجارت تلاش می‌کنیم تااين رشد رو به  مثبت شود.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: وقتی سهم استان اردبيل از جمعیت کشور 1.5 درصد است چرا باید سهم اين استان از صنعت کشور 0.5 درصد باشد این به آن معنا نیست که مسئولان فعالیت نکرده‌اند بلکه به این معنی است از ظرفیت‌های استان اردبيل استفاده نشده است.

سرقینی يادآورشد: محور فعالیت وزارت صنعت ، معدن وتجارت، بخش خصوصی است وبا تصویب قانون معادن جدید در سال 77 اين روند رو به رشد بوده است.

برپايه اين گزارش؛ ارژنگ عزيزي رييس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: طي 13 ماه  گذشته با برگزاري 42 جلسه با واحدهای تولیدی؛ مشكلات 322 واحد تولیدی مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه حاصل آن 429 مصوبه در خصوص مشكلات واحدهاي توليدي آسيب شناسي و طرحها ي پيشنهادي ارائه شده است.

اين گزارش مي افزايد:‌ سید حامد عاملی رييس جديد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل نيز گفت: در استان اردبیل اگر می‌خواهیم وضعیت اشتغال و زندگی را بهبود ببخشیم هیچ راهی جز افزایش سهم تولید و جذب سرمایه‌گذاران نداريم.

براساس اين گزارش؛ در پایان  اين مراسم با اهدای لوحی از زحمات ارژنگ عزیزی رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تقدیر و سید حامد عاملی به عنوان رئیس جدید این سازمان نیز از امروز کار خود را آغاز کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فعال ، معدن ، اردبیل ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.