سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر "آنفلوآنزا" گرفتيد، بيشتر گردگيري كنيد!

هنگام ابتلا به سرما خوردگی تغییراتی خاص در خانه می‌تواند سبب بهبود بیماری در افراد شود و توصیه می‌شود خانواده‌ها نکات ذکر شده را برای کمتر شدن دوره بیماری به دقت رعایت نمایند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان به افرادی که در خانواده فرد مبتلا به "آنفلوآنزای فصلی" دارند توصیه می‌کنند که محیط خانه می‌تواند باعث پیشرفت بیماری و یا سریعتر شدن روند درمان شود.

گفتنی است، از جمله کارهایی که می‌تواند باعث تسریع روند درمان شود وجود هوای تمیز در محیط خانه است.

بررسی‌ها نشان می دهند، در فصل سرما اکثر افراد به دلیل جلوگیری از هدر رفت گرما در‌ها و پنجره‌ها را می‌بندند و اجازه نمی‌دهند هوای تازه در خانه جریان پیدا کند که این موضوع می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوای خانه و افزایش سرایت بیماری به سایر اعضای خانواده شود.

از دیگر اقدامات در هنگام بروز آنفلوآنزا بین اعضای خانواده افزایش گردگیری و نظافت گرد و غبار بر روی اشیاء بویژه در "تخت خواب ها"، درزهای پنجره و پرده‌ها است، زیرا این ذرات ریز می‌تواند سبب افزایش بروز سرفه دربيماران بویژه در شب شود.

از دیگر اقدامات مؤثر جدا کردن ظروف غذای بیماران از افراد سالم و شستشوی آنها با مواد ضد عفونی کننده است. در این زمینه پزشکان توصیه می‌کنند حتی "اسفنج ظرفشویی" متفاوتی استفاده شود و پس از هر بار شستشوی ظروف بیمار، اسفنج با مواد ضد عفونی کننده استریل شود.

استفاده از صابون ومحلول‌های شوینده دست آنتی باکتریال در سرویس‌های بهداشتی منزل می‌تواند از سرایت بیماری به افراد دیگر خانواده جلوگیری کند.

پژوهشگران ضد عفونی کردن هوای منزل از طریق کنار زدن پرده‌ها و اجازه ورود نور آفتاب بدون واسطه و همینطور استفاده از محلول‌های بخور ضد عفونی کننده‌ی فضا را از دیگر اقدامات مفید ديگر در این زمینه می‌دانند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.