سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق بررسی‌ها؛

شیوع "فشار خون بالا" در کودکان رو به افزایش است

بر طبق بررسی‌های انجام شده، به دلایلی نظیر تغذیه نامناسب و عدم تحرک و فعالیت‌ بدنی مناسب و در نتیجه افزایش چاقی و اضافه وزن، شیوع فشار خون بالا در کودکان رو به افزایش است.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: فشار خون بالا عارضه شایع در بین افراد جامعه است که در تمام گروه‌های سنی با درجات مختلف دیده می‌شود. 

وی با بیان این‌که فشار خون بالا در بین بزرگسالان و کودکان می‌تواند با دلایل بسیار متفاوتی بروز کند، تصریح کرد: بیماری‌های کلیوی از جمله دلایل فشار خون بالا در بین کودکان است و در درجه‌ بعدی گرفتگی رگ‌ها و غیر طبیعی بودن هورمون‌ها نیز می‌تواند عاملی در افزایش فشار خون در کودکان باشد. 

سالاری تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده، به دلایلی نظر تغذیه نامناسب و عدم تحرک و فعالیت بدنی مناسب و در نتیجه افزایش چاقی و اضافه وزن، شیوع فشار خون بالا در کودکان رو به افزایش است. 

وی یاد آور شد: فشار خون بالا در بین کودکان در صورتی که به موقع درمان نشود، می‌تواند موجب بروز ناراحتی‌های قلبی در‌‌ همان سنین کودکی شود. 

سالاری با اشاره به اینکه باید مصرف غذاهای پرچرب و شیرین در کودکان محدود شود، یاد آور شد: فشار خون کودکان به ویژه کودکانی که دچار اضافه وزن و چاقی و برخی از بیماری‌های زمینه‌ای همچون نارسایی و مشکلات کلیوی هستند، باید در فواصل زمانی منظم چک شود و در این خصوص نباید کوتاهی و غفلت کرد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.