سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انفجار بزرگ نزدیک ساختمان نخست وزیری و شماری از وزارتخانه های لبنان در بیروت+ عکس و فیلم

انفجاری شدیدی در مرکز شهر بیروت پایتخت لبنان رخ داد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون 8 تن کشته و 75 تن زخمی شده اند و وزیر سابق دارایی لبنان در میان کشته هاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی العربیه، لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: صدای انفجاری در شهر بیروت پایتخت لبنان شنیده شد.

این انفجار در نزدیک هتل ونیسیا در منطقه زیتونه در السان جرج بیروت رخ داده است.
 
هنوز از میزان خسارات مادی و مالی این انفجار گزارشی در دست نیست.



ستون های دود در منطقه مشاهده شد.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: انفجار بیروت نزدیک ساختمان دفتر نخست وزیری لبنان و شماری از وزارتخانه های این کشور رخ داد.

به گزارش العربیه، این انفجار در فاصله یک کیلومتری محلی است که رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان در آن ترور شد.

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از شبکه المستقبل از کشته و زخمی شدن چند نفر در انفجار بیروت خبر داد.

العربیه تصاویر این انفجار را به نقل از شبکه المستقبل پخش کرد.

چند خودرو بر اثر این انفجار آتش گرفتند.

صدای این انفجار در سراسر شهر شنیده شد و ستونی از دود سیاه در محله ای تجاری ، نزدیک هتل فنیقیه ، یکی از هتل های بزرگ پایتخت لبنان مشهود بود.

شبکه تلویزیونی فیوچر تی.وی تصاویری را نشان داد که در آن چندین خودرو و جسد در خیابان ها در حال آتش گرفتن بودند و آمبولانس ها برای نجات افراد زخمی به محل اعزام شده بودند.

شبکه تلویزیونی المیادین، لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: فؤاد محمد شطح وزیر سابق دارایی لبنان در انفجار صبح امروز در بیروت کشته شد.


کارت شناسایی شطح در محل انفجار بیروت کشف شد.


منابع خبری محلی در لبنان گزارش دادند که هدف اصلی این انفجار ترور مشاور سعد حریری، سفیر سابق لبنان در آمریکا بوده است.

نشست اضطراری کابینه لبنان در پی انفجار امروز بیروت که به مرگ یکی از وزرای سابق این کشور منجر شد، تشکیل می‌شود.


 مصطفی علوش از اعضای جریان 14 مارس لبنان در گفت‌وگو با العربیه مدعی شد که دولت سوریه در حمله تروریستی امروز که منجر به کشته شدن محمد شطح شده دست داشته است.


شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد یک جسد به بیمارستان دولتی رفیق الحریری منتقل شده است که احتمال می رود جسد وزیر دارایی سابق محمد شطح از قربانیان انفجار امروز بیروت باشد.

شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری، از ورود مروان شربل وزیر کشور لبنان به محل انفجار امروز در بیروت خبر داد.

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان در پی انفجار امروز در بیروت که به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان از جمله محمد شطح از وزرای سابق این کشور منجر شد بر ضرورت مقابله با تروریسم که کشورهای مختلف منطقه را هدف قرار داده است تاکید کرد. 

 برخی کاربرای شبکه‌های اجتماعی تصاویر مربوط به مدارک سوخته محمد شطح معاون سعد حریری و وزیر دارایی سابق لبنان را که در محل انفجار یافت شد را منتشر کردند.


تصویر منتشر شده مربوط به کارت خودروی شخصی محمد شطح بوده است که وجود آن در محل انفجار، اولین سرنخ ‌ها را از هدف این انفجار به نیروهای امنیتی داد.

رسانه‌های غربی و عربی مخالف جریان مقاومت اسلامی، در اقدامی برای مقصر جلوه دادن حزب‌الله در انفجار امروز بیروت که به کشته شدن مشاور سعد حریری انجامید، آخرین اظهارات وی را بازنشر دادند. شطح درصفحه توئیتر خود گفته بود: 'حزب‌الله به شدت به دولت فشار وارد می‌کند تا قدرت امنیتی و سیاسی در لبنان به دست آورد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی خبر داد عبداللهیان یکی از مقامات وزارت خارجه ایران در واکنش به انفجار امروز در بیروت، این انفجار را محکوم کرد. منابع آگاه می گویند انفجار در نتیجه خودروی بمب گذاری شده بوده است که در پایتخت لبنان رخ داد. 

 سفیر سوریه در لبنان ضمن محکوم کردن انفجار امروز بیروت، اسرائیل را عامل این حمله تروریستی عنوان کرد. عبدالکریم افزود: این اقدامات نتیجه فعالیت‌های سازمان اطلاعات عربستان و بندر بن سلطان رئیس این سازمان است که تروریسم را در لبنان و سوریه حمایت می‌کند.
 
نیروهای امنیتی لبنان سه نفر را نزدیک محل انفجار صبح امروز در مرکز بیروت پایتخت لبنان بازداشت کردند.

شبکه خبری اسکای نیوز از احتمال انتحاری بودن حمله ماشین بمب‌گذاری به محمد شطح وزیر مالی سابق لبنان خبر داد.

تلویزیون "مستقبل" وابسته به حزب سعد حریری دقایقی پیش از افزایش تلفات انفجار مرکز بیروت به ۸ کشته و ۷۵ زخمی خبر داد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان انفجار صبح امروز در بیروت را محکوم کرد.


نشست شورای عالی دفاعی لبنان در پی انفجار تروریستی در مرکز بیروت که منجر به کشته شدن محمد شطح وزیر دارایی و مشاور عالی پیشین نخست وزیر این کشور شده بود تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد.

"فایز غصن"، وزیر دفاع لبنان با اشاره به انفجار امروز بیروت و ترور وزیر سابق مالی لبنان و مشاور سعد الحریری اعلام کرد که "ما این انفجار و ترور را محکوم می کنیم".

وی در ادامه افزود: ما در شرایط سختی قرار داریم و لبنانی ها باید در مقابل اینگونه اقدامات تروریستی بایستند زیرا فتنه بر لبنان خیمه زده است.


سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان ترور محمد شطح مشاور خود را پیام تروریستی برای جریان المستقبل و آزادگان لبنان توصیف کرد. 

دادستان کل لبنان اعلام کرد که تروریست ها در انفجار امروز بیروت بین ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم از مواد منفجره استفاده کردند.

 تمام سلام مامور تشکیل کابینه جدید لبنان تاکید کرد ترور محمد شطح وزیر سابق دارایی این کشور ثابت می کند لبنان با توطئه روبروست.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان تاکید کرد هدف از ترور محمد شطح وزیر سابق دارایی این کشور در انفجار بیروت، تبدیل کردن لبنان به میدان تصفیه حساب و فتنه انگیزی در این کشور است.

 اتحادیه عرب ترور محمد شطح وزیر سابق دارایی لبنان را محکوم کرد و خواستار خویشتنداری طرف های مختلف در این کشور شد.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی توئیتر نوشت: خبرهای بد از بیروت، با مردم لبنان و خانواده‌های قربانیان همدردی می‌کنم.

همچنین رییس جمهور لبنان ، حزب الله ،‌دولت روسیه ، ولید جنبلاط و  رییس جمهور فرانسه نیز با محکوم کردن این انفجار نسبت به آن واکنش نشان دادند . 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.