سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسكني براي روح و جسم

نماز گفتگويي عاشقانه با خلقي يكتا و مهربان است كه ارزش و اهميت آن بر هيچ مسلماني پوشيده نيست.

معصومه اشرفي،‌ كارشناس مذهبي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ نماز  يكي از مهم‌ترين راه‌هاي عبادت و پرستش است كه مانند مسكني بر روح و جسم ما اثر گذاشته و اخلاق،‌ آرامش و صبر را به ما هديه مي‌كند. 

وي ادامه داد:‌ متأسفانه عده‌اي نماز را از روي عادت وظيفه و اي حتي جبر مي‌خوانند درحالي كه اين امر مي‌بايست جهت سپاسگزاري از نعمتهاي خداوند،‌ شناخت خالق و از روي علم و آگاهي انجام شود تا بتواند ما را به معرفت حقيقي نزديك و در زندگي ما تأثيرگذار باشد.
 
اشرفي بهترين زمان آشنايي فرزندان را با نماز سنين كودكي دانست و افزود: زماني كه كودكان با دنياي پيرامون خود آشنا مي‌شوند و معناي خوب و بد را درك مي‌كنند، مي‌توان آنها را با نرمي مهرباني و تشويق به سوي نماز هدايت كرد.

وي تصريح كرد: نماز وقت شناسي، رعايت آداب پاكيزگي،‌ آرامش و صبر را به كودكان مي‌آموزد و حضور آنها در نماز جماعت مي‌تواند شجاعت،‌ اجتماعي بودن و فرار از انزوا را به همراه داشته باشد. 

وي به نقش والدين در نهادينه كردن فرهنگ نماز در خانواده اشاره كرد و گفت:‌ والدين نبايد نماز را به فرزندان خود تحميل كنند و با فراهم كردن بستري مناسب،‌ آگاه سازي و اطلاع رساني فوايد آن،‌ اين امر را در كودك خود تقويت نمايند. 

وي در خاتمه به احاديث نقل شده اشاره كرد و گفت:‌ حضرت رسول (ص) مي‌فرمايد: "نماز عمر را طولاني،‌ رزق و روزي را افزايش و موجب نوراني شدن چهره مي‌شود".
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: اشرفی ، فرزند ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.