سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به علت نقض قوانین تجاري؛

"اپل" محكوم به پرداخت جريمه شد

مقامات تایوان، شرکت "اپل" آمریکا را به علت نقض قوانین تجارت عادلانه به پرداخت جریمه محکوم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری فرانسه، مقامات تایوان شرکت "اپل" آمریکا را به علت نقض قوانین تجارت عادلانه در خصوص قیمت گذاری گوشی های تلفن همراه "آی فون" به پرداخت 20 میلیون دلار تایوان (برابر با 667 هزار دلار آمریکا) محکوم کردند.

"کمسیون تجارت عادلانه" تایوان در این باره اعلام کرد یک واحد شرکت اپل که مسئول فروش محصولات این شرکت در تایوان بود در امور قیمت‌گذاری گوشی‌های موبایل و خدمات سه شرکت تامین خدمات مخابراتی داخلی مداخله کرد.

بر اساس اعلام کمیسیون مذکور، تحقیقات انجام شده نشان داد شرکت‌های "چونگهوا تلکام"، "فار ایستون" و "تایوان موبایل"، پیش از ورود مدل‌های جدید محصولات شرکت اپل طرح‌های قیمت‌گذاری خود را برای تایید در اختیار مسئولان این شرکت قرار داده بودند.

کمسیون تجارت عادلانه تایوان در این باره اعلام کرد: شرکت اپل، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی را از آزادی تصمیم‌گیری در خصوص قیمت‌گذاری محصولات محروم کرد و این موضوع بر خلاف ساختار بازار رقابتی است. این اقدام با هدف محدود کردن رقابت در بازار انجام شد و نقض قوانین تجارت عادلانه شمرده می‌شود.

کمیسیون مذکور همچنین طی بیانیه‌ای از شرکت اپل خواست تا هر چه سریع‌تر به اقدامات غیر قانونی خود خاتمه دهد.

شرکت اپل می‌تواند درخواست استیناف درباره این حکم بدهد. این شرکت در صورتی که نتواند خواسته‌های کمیسیون تجارت عادلانه را برآورده کند، ممکن است به پرداخت جریمه مضاعفی بالغ بر 50 میلیون دلار تایوان محکوم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تایوان ، جریمه ، اپل ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.