سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان كري طرح استقرار نيروهاي اسرائيلي در منطقه "غور اردن" را لغو كرد

پايگاه دبكا فايل وابسته به سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي از لغو طرح استقرار نيروهاي اسرائيلي در منطقه غور اردن از سوي وزير امورخارجه آمريكا خر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛پايگاه دبكا فايل روز چهارشنبه فاش كرد:"جان كري" وزير امورخارجه آمريكا تصميم به لغو طرح امنيتي استقرار نيروهاي اسرائيلي در منطقه "غور اردن" را گرفته و به جاي اين طرح قرار است نيروهاي آمريكايي در اين منطقه استقرار يافته و خط آهن غزه به الخليل احداث شود.

براساس گزارش "دبكا فايل" لغو طرح استقرار نيروهاي اسرائيلي در منطقه "غور اردن" پس از اقدام فلسطيني ها در فشار بر وزير امورخارجه آمريكا صورت گرفته است.

همچنين منابع آگاه از پيشنهاد جديد "جان كري" وزير امورخارجه آمريكا مبني بر استقرار نيروهاي اين كشور در امتداد رود اردن همراه با نظارت از راه دور اسرائيل از مرزهاي اردن و كرانه غربي خبر دادند.

براساس گفته كارشناسان آمريكايي واسرائيلي،استقرار نيروهاي آمريكايي در منطقه "غور اردن" به معناي حمايت از مرزهاي سرزمين هاي اشغالي است.

همچنين وزير امورخارجه آمريكا پيشنهاد احداث خط راه آهن از غزه به الخليل را داده كه در صورت اجرايي شدن اين طرح،نيروهاي ارتش اسرائيل حق متوقف كردن آن را ندارند.

آمريكا اين پيشنهاد را به مقامات اسرائيل وفلسطين به عنوان جايگزين ساخت تونل ارائه كرده كه با موافقت مقامات فلسطيني ربرو شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جان ، کری ، عریقات ، دبکا ، فایل ، وزیر ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.