سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردان بیشتر به این عارضه مبتلا می‌شوند

شیوع آرتروز شانه در آقایان به علت انجام کار‌ها و همچنین ورزش‌های سنگین به مراتب بیشتر است.

حمیدرضا اخلاقی‌نیا متخصص ارتوپد (شانه) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شانه مفصلی است که معمولا متحمل وزن سنگینی نمی‌شود و از این‌رو کمتر دچار آرتروز می‌شود، مگر اینکه به دنبال بیماریهای رماتیسمی فردی دچار آرتروز شانه شود که معمولا علت مراجعه بیماران به ما برای شانه، در رفتگی‌های تاندون و یا پارگی‌های مکرر است که شایع‌ترین آن ناپایداری شانه است که اغلب بر اثر تروماهای ورزشی، شلی مفاصل و زمینه‌های فامیلی ایجاد می‌شود. 

اخلاقی‌نیا گفت: تغذیه و ارث نقش چندانی در بروز آرتروز شانه ندارند شیوع آرتروز در آقایان به علت انجام کار‌ها و همچنین ورزشهای سنگین به مراتب بیشتر است. 

وی در ادامه افزود: بیماریهای عصبی تاثیری در آرتروز شانه ندارند اما چون نزدیک به ستون فقرات گردن است معمولا درد‌هایشان باهم اشتباه گرفته می‌شود. 

وی توصیه‌هایی هم به افرادی که در معرض کارهای سنگین هستند داشت و گفت: اگر به اجبار باید جسمی را در بالای سر خود قرار دهند، دست‌هایشان را حتی‌الامکان به مدت زیاد بالا نگه ندارند، همچنین مراقب زمین خوردن‌ها به خصوص در بزرگسالان و سالمندان باشید زیرا زمین خوردنهایی که با کف دست صورت می‌گیرد، می‌تواند موجب بروز مشکلات و آسیبهای تاندون و پارگی‌های شانه شود در انجام ورزشهایی مصل کشتی ‌‌نهایت دقت را انجام دهند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.