سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ريسرچ گزارش داد

شرايط اقتصادي "آمريکا" همچنان رو به وخامت

ناتواني در تامين مواد غذايي مورد نياز براي خانواده و نگراني از بي‌سرپناه شدن، آرامش را از ميليون‌ها خانواده آمريکايي گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، فشارهاي اقتصادي به ميليون‌ها خانواده آمريکايي آسيب رسانده است.

فرصت کاري کافي براي همه وجود ندارد و بسياري از افرادي که کار مي‌کنند درآمد کافي براي گذران زندگي و تامين نيازهاي اوليه خانواده خود ندارند.

ناتواني در پرداخت هزينه‌هاي برق و حامل‌هاي انرژي، ناتواني در تامين مواد غذايي مورد نياز براي خانواده و نگراني از بي‌سرپناه شدن، آرامش را از ميليون‌ها خانواده آمريکايي  گرفته است.


تعداد آمريکايي‌هايي که زندگي خود را در فقر مي‌گذرانند در چهار سال گذشته حدود شش ميليون نفر افزايش يافته است.

بر اين اساس، حدود 62 درصد طبقه متوسط آمريکا اعلام کردند در يک سال گذشته مجبور به کاهش هزينه‌هاي خود شده‌اند.

از ژانويه سال 2009 تا کنون تعداد نيروي کار در آمريکا 827 هزار نفر، و از سوي ديگر تعداد افراد بيکار برابر با هشت ميليون و 208 هزار نفر افزايش يافته و اين در حالي است که دولت آمريکا از کاهش ميزان بيکاري در اين کشور خبر مي‌دهد.

نزديک به 57 درصد از همه کودکان آمريکايي در خانه‌هایي زندگي مي‌کنند که دستمزد خانواده‌هاي آنها بسيار اندک و يا حتي زير خط فقر است و به طور تقريبي از هر چهار کودک در آمريکا يک کودک در برنامه کمک‌هاي غذايي جاي مي‌گيرد.

به گزارش اداره ماليات آمريکا، در حال حاضر در 49 درصد از خانوارهاي آمريکايي دست کم يک نفر از دولت کمک هزينه مالي دريافت مي‌کند. در سال 1983 اين آمار از 30 درصد خانوارها کمتر بود.

آنچه که شرايط را وحشت‌‌آورتر مي‌کند اين است که بسياري از پناهگاه‌هاي بي‌خانمانان و بانک‌هاي غذايي در آمريکا اکنون خارج از ظرفيت خود، خدمات ارائه مي‌کنند و توانايي پذيرش افراد بيشتر را ندارند.

در اين حال، شرايط اقتصادي آمريکا همچنان رو به وخامت است. شرکت"دوپونت/DuPont" اخيرا اعلام کرد هزار و 500 نفر از نيروي کار خود را تعديل مي‌کند و اين در حالي است که از این دست خبرها تقريبا به طور روزانه از شرکت‌هاي بزرگ شنيده مي‌شود.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.