سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال تجهیزات و فناوی‌های لازم برای نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه از سوی روسیه

"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه گزارش مربوط به تحویل فناوری‌های لازم برای تامین امنیت انتقال تسلیحات شیمیایی و نابودی آنها به دولت سوریه را به "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه گزارش داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، شایگو در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس‌جمهور گفت: بر اساس دستور 11 دسامبر سال 2013 شما به وزارت دفاع، در زمان کوتاهی اقدامات لازم برای ارسال فناوری‌ها، تجهیزات لازم به منظور تامین امنیت انتقال تسلیحات شیمیایی و نابودی آنها به سوریه انتقال داده شده است.

طبق اظهارات وزیر دفاع روسیه، تنها ظرف 3 روز (از 18 الی 20 ) دسامبر و با استفاده از 38 پرواز، تقریبا 75 واحد فناوری مهندسی-نظامی، از جمله 25 فروند ماشین خوردو نظامی  به پایگاه هوایی لاذقیه سوریه منتقل گردید. این تجهیزات شامل مخازن آب، آشپزخانه صحرایی، چادر نظامی برای نیروهایی که به امر انتقال و نابودسازی تسلیحات شیمیایی مشغلوند هم می‌شود.

شایگو افزود: انتقال تجهیزات به سوریه طبق برنامه انجام شده و عملیات تحویل آنها به طرف سوری به پایان رسیده است.

به گفته وی، ارسال این تجهیزات به سوریه این امکان را فراهم می‌کند تا عملیات انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به بندر لاذقیه و بارگیری آنها در کشتی‌ها برای خارج کردنشان به خاک این کشور و متعاقب آن نابودی این سلاح‌ها به خوبی و در امنیت اجرا شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.