از سوی آمریکا صورت می‌گیرد؛

تجهیز یک پایگاه هوایی در سوریه برای مقابله با داعش

گزارش‌ها حاکی از آن است که کارشناسان و نیروهای ویژه آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش، درصدد تجهیز و تغییر کاربری یک پایگاه هوایی در شمال شرقی سوریه هستند.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های نظامی و امنیتی سوریه اعلام کردند که اقدام ها برای گسترش این پایگاه هوایی که در گذشته و قبل از آغاز جنگ داخلی در سوریه، از آن برای ارسال هواپیماهای سم پاشی مراتع استفاده می شد، در حال انجام است.

این پایگاه هوایی در منطقه "رملان" در استان حسکه سوریه قرار دارد.

یک مقام نظامی سوری به این خبرگزاری گفت: نزدیک به یکصد کارشناس نظامی آمریکایی به همراه گروه‌های مردمی کرد که در برابر داعش می‌جنگند، باند فرودگاه این پایگاه و برخی زیرساخت‌های آن را نوسازی کرده‌اند.

این پایگاه هوایی مخصوص بالگردها و هواپیماهای مخصوص حمل بار بوده است و از این پس برای ارسال تجهیزات و مهمات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشتر پایگاه خبری امارات24 گزارش داده بود که یکصد سرباز روسی که در بین آنها 10 افسر با رتبه های مختلف حضور دارند با هواپیماهای ارتش سوریه وارد فرودگاه القامشلی شدند.

این نیروها تحت تدابیر امنیتی مشترک بین یگان های کرد و نیروهای امنیتی و نظامی ارتش سوریه به منظور پیوستن به یگان 154 وابسته به این ارتش، به پایگاه نظامی ارتش سوریه در استان حسکه منتقل شدند.

در همین خصوص، کمیته هماهنگی مخالفان مسلح سوریه اعلام کرد: حضور نیروهای نظامی روسیه تنها در مناطق تحت تسلط نیروهای دولت سوریه خواهد بود و این نیروها در مناطق تحت کنترل نیروهای مستقل کرد که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، حضور نخواهند داشت.

اردوگاه ضد سوری شامل آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور همراه ترکیه با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با بسیج گروه‌های تروریستی ضد سوری برای ضربه زدن به سوریه تلاش می کنند و این کشور را مورد حمله گسترده قرار داده‌اند.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار