سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسافران احتمالی جام جهاني / سید مهدی رحمتی

سید مهدی رحمتی اسکویی بازیکن دیگری است که احتمال حضور وی در تیم ملی فوتبال وجود دارد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مهدی رحمتی متولد 14 بهمن 1361 در تهران است که اکنون عضو تیم باشگاهی فوتبال استقلال تهران است.

رحمتی در یک خانواده مذهبی چهار نفره از والدینی آذربایجانی در تهران به دنیا آمد، وی متاهل و دارای دو فرزند به نام‌های علی و عطا است.



این دروازه‌بان در اواخر سال 1389 در مصاحبه‌ای جنجالی مدعی شد در اوایل دوران جوانی برای گذران زندگی با ماشین شخصی مسافر کشی می‌کرده است.

سنگربان آبی‌های پایتخت اولین قراردادش را در سال 1374 با تیم نوجوانان پاس امضا می‌کند و به مدت دو سال یعنی تا سال 1376 در تمام رده‌های این تیم بازی‌می کند.

بعد از آن به تیم دخانیات پیوست و چندی بعد به تیم فجر سپاسی شیراز ملحق شد که در این تیم رحمتی در سطح فوتبال اول ایران مطرح شد وتا 4 فصل در این تیم شیرازی بازی کرد.



رحمتی از سال 1379 تا 1383 در تیم فجر سپاسی حضور داشت و در فصل 1383-1384 به مدت یک فصل تیم اصفهانی سپاهان پیوست و در این تیم بازی کرد.

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران درسال 1384 با استقلال قرارداد امضا کرد و به مدت دو فصل برای آبی‌های پایتخت سنگربانی کرد.

بعد از 2 فصل سنگربانی برای استقلال در ابتدای لیگ نهم به تیم سپاهان رفت و پیراهن این تیم را برتن کرد.

در سال 1388 سید مهدی رحمتی اولین بازی خود را برای تیم ملی ایران انجام داد.

بعد از 2 فصل حضور در تیم زردپوشان اصفهانی دروزاه بان تیم ملی ایران در سال 1390 راهی استقلال شد و بار دیگر برای آبی‌های پایتخت به میدان رفت.

سید مهدی رحمتی در اول بهمن 1391 از تیم ملی به صورت موقت خداحافظی کرد وبیان کرد دیگر قصد بازی در تیم ملی فوتبال ایران را ندارد تا زمانی که مسایلی مشخص شود.

دروازه‌بان آبی‌های پایتخت از سال 1390 تا الان 1392 فصل سیزدهم لیگ برتر در استقلال مانده وبرای این تیم پرطرفدار پایتخت بازی می‌کند.



رحمتی افتخارات زیادی را در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی کسب کرده است که به آن اشاره خواهیم کرد.

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 84-85 به همراه تیم استقلال اولین قهرمانی وی در تیمش در لیگ برتر فوتبال است.

رحمتی در فصل 88-89 به همراه تیم سپاهان اصفهان به قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت و در فصل بعدی نیز با همین تیم اصفهانی یعنی در فصل 89-90 بار دیگر طعم قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران را چشید
 
سید مهدی رحمتی در فصل 88-87  به همراه تیم مس کرمان به مقام سومی لیگ برتر دست یافت و این مقام برای دروازه‌بان خوش نام ایرانی در سال 91-90 این بار با تیم استقلال تکرار شد.



 سید مهدی رحمتی در فصل گذشته یعنی فصل 92-91 به همراه تیم استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد قهرمانی که در فصل گذشته‌ی آن یعنی 91-90 در جام حذفی فوتبال برای استقلال و سنگربا‌نش نیز اتفاق افتاده بود.
 
 این دروازه‌بان آذربایجانی در فصل 80-79 با تیم فجر سپاسی شیراز به مقام  قهرمانی دست یافته است.
 
 دروازه‌بان حال حاضر استقلال تهران در سطح تیم مس نیز افتخاراتی کسب کرده است که در ذیل به آن اشاره می کنیم:
 
 رحمتی در سال 2004 به همراه تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات فوتبال غرب آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت.
 
 قهرمانی در بازی‌های آسیایی بوسان کره جنوبی، قهرمانی در جام سایوان ایران قهرمانی در جام ال جی ایران و قهرمانی در جام ال. جی سوریه به همراه تیم ملی ایران از دیگر افتخارات این دروازه‌بان است.
 
اما افتخارات رحمتی فقط به رده‌ی باشگاهی و تیم مس ختم نمی‌شود چرا که وی در سطح فردی نیز به افتخاراتی دست یافته است.
 
سید مهدی رحمتی  در سال 2010 به عنوان برترین دروازه‌بان آسیا انتخاب شد در سال 2013 به عنوان دومین دروازه‌بانان برتر آسیا انتخاب شد.

دروازه بان تیم‌های سابق سپاهان و فجر سپاسی در لیگ برتر فوتبال در فصل‌های 90-91 و 92-91 به عنوان  برترین و بهترین دروازه‌بان لیگ برتر فوتبال ایران شناخته شد.
 
 رحمتی تا الان 77 بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرده است حال باید  ببینیم با عملکرد خوب این دروازه‌بان در لیگ برتر فوتبال ایران کی‌روش از مسائل  گذشته می‌گذرد و وی را به تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی دعوت خواهد کرد یا خیر!

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.