سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این بازی را برای فرزندتان نخرید

بازی‌های کامپیوتری را می‌توان از جهات مثبت و منفی مورد ارزیابی قرار داد اما می‌بایست توجه داشت که فرهنگ‌سازی و آموزش درست استفاده از این بازی‌ها امری ضروری است.

 
جعفربای آسیب‌شناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بازی‌های کامپیوتری می‌توانند نقش بسزایی در تکوین شخصیت و همچنین فرآیند رشد روحی و روانی کودکان و نوجوانان ایفا کنند چراکه انسان به جهان روانی نیازمند تعامالات پیوسته با دیگران است.
 
وی ادامه داد: در صورتی که این بازی‌ها به صورت دست جمعی انجام پذیرد می‌تواند علاوه بر ایجاد رقابت، آموزش و سرگرمی در برطرف کردن مشکلات عاطفی، بحران‌های روحی، رفع خستگی و آموزش قوانین و مقررات نقش مهمی را ایفا کند.
 
بای تصریح کرد: این بازی‌ها می‌تواند برای کودکان تک فرزندی به علت تنهایی و آپارتمان‌نشین‌ها به علت عدم وجود فضای مناسب برای بازی تا حدی مناسب باشد اما می‌بایست توجه داشت با اطلاع‌رسانی و آموزش زمینه را برای کارکرد مناسب آن فراهم کرد.
 
وی اظهار داشت: جاذبه‌های گرافیکی، تنوع بازی‌های کامپیوتری نداشتن آگاهی، عدم حضور والدین و فقدان نظارت آنها موجب شده تا افراد کودکان و نوجوانان به مرور نسبت به این بازی‌ها وابسته شده و حتی به آن اعتیاد پیدا کنند.
 
وی با اشاره به محتوای بعضی از این بازی‌ها تاکید کرد: چنانچه محتوای بازی‌ها جنگ و روان، قتل عام و تیراندازی و خشونت باشد می‌تواند در درازمدت پرخاشگری را در کودک ما تقویت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این بازی‌ها وارداتی بوده و سعی در انتقال فرهنگ بیگانه و ارزش‌های نابهنجار دارد که می‌توان با طراحی و ساختن بازی‌های ایرانی مانع ورود اندیشه و فرهنگ بیگانگان در ذهن کودک و نوجوان شد.
انتهای پیام/  
برچسب ها: بازی ، فرزند ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.