سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت عنوان کرد

بیمه‌ها 800 میلیارد تومان به بیمارستان‌های ما بدهکارند

هم اکنون "دانشگاه‌های علوم پزشکی" 800 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکارند که چرخه مدیریت بیمارستانی را مختل می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران دکتر هاشمی وزیر بهداشت درحاشیه چهاردهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران بیان داشت :کسری منابع مدیریت بیمارستان‌ها را بامشکلاتی مواجه کرده و این در حالی است که ارائه خدمات به بیماران را نمی‌توان متوقف کرد.

وی با اشاره به معضل دوگانگی در "حوزه سلامت" و ا ینکه انتظار ما داشتن یک بیمه قوی در "نظام سلامت" است افزود: ایجادیک بیمه قوی و بروز و نظام مندکه از تولیت سلامت تبعیت کند ضروری است.

وی تصریح کرد:ما هیچ تعصبی نداریم که بیمه حتما زیر نظر "وزارت بهداشت" باشد اما رفاه اجتماعی به معنای واقعی خود باید یک سازمان داشته تا مردم از آن بهره مند شوند.

قاضی زاده هاشمی همچنین در خصوص ماندگاری پزشکان درمناطق محروم خاطرنشان ساخت: رقم قبلی ماندگاری پزشکان در مناطق محروم هم چندان قابل توجه نبوده که بتواند موثر باشد لذا طرح جامعی داریم که باید تغییرات وسیعی در این زمینه ایجاد شود که تغییرات در "مدیریت بهداشت و درمان" یکی از آنهاست.

وی یاد آور شد :در عین حال در برخی رشته‌های خاص ضرایبی که پیش‌بینی شده خیلی پایین است که به نوعی FIX PEYMENT (پرداخت ثابت) آن را جبران می‌کند.

وزیر بهداشت همچنین درخصوص کارت هوشمند سلامت بیان داشت : این کارت همانندکارت هوشمند ملی است که طبق قانون برنامه پنجم برنامه بایدبرای همه ایرانیان تهیه شود.

وی تصریح کرد :بخشی از اجرای این کار مربوط به وزارت رفاه و بخش دیگر مربوط به وزارت بهداشت است که در قسمت مطالعاتی و نرم‌افزاری زیرساخت‌های آن در "وزارت بهداشت "وجود دارد ولی در بخش سخت‌افزاری به منابع نیازمندیم که اگر دراختیارمان قرار گیرد نسبت به انجام آن اقدام خواهیم کرد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.