حریر‌چی با بیان این‌ که میزان اختصاص از درآمد عمومی به حوزه سلامت از ۱۱ به ۱۵ درصد در سال آینده رسیده، گفت: برای اعتبارات پایانی سال دولت قول ۶ هزار میلیارد تومانی داده است.

دکتر ایرج حریر‌چی معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سال گذشته "بودجه سلامت" ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که امسال ۴ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان به بودجه اضافه شده که در ‌‌نهایت بودجه سال آینده به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تا به حال میزان اختصاص بودجه از درآمد عمومی به حوزه سلامت ۱۱ درصد بوده است، افزود: طی طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید این اختصاص از درآمد عمومی کشور به ۱۵% رسیده است که نشان اهمیت "دولت" به حوزه بهداشت و درمان و قرارگیری سلامت در اولویت‌های اولیه دولت است.

حریر‌چی در پاسخ به این سوال که در ماه‌های پایانی سال وضعیت اعتبارات به چه صورت است، عنوان کرد: کمبود اعتبارات بسیار جدی است که در این زمینه رایزنی‌هایی با معاونت راهبردی ریاست جمهوری انجام دادیم که آن‌ها قول مساعد برای تامین اعتبارات حدود ۶ هزار میلیارد تومان داده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.