سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

خسارت یک میلیارد تومانی به کشاورزان خنج فارس

با توجه به نبود بازار عرضه و تقاضا، پیش‌بینی می‌شود افزون بر یک میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: سردی بازار خرید محصولات جالیزی پائیزه، شیرینی هندوانه را برکام کشاورزان تلخ کرده است.

صدرالله احمدی اظهار کرد: کشاورزان سخت کوش و پرتلاش این شهرستان برای تأمین هندوانه شب یلدا در کشور بالغ بر 2500 هکتار از اراضی خود را به کشت این محصول اختصاص داده‌اند و این در حالی است که در زمان فروش هندوانه، قیمت این محصول در آغاز شب یلدا به کمترین حد رسیده و اکثر کشاورزان به علت نبودن بازار فروش، مزارع هندوانه خود را رها کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با بیان اینکه هرسال بخش زیادی از هندوانه این شهرستان علاوه بر نیاز داخلی به کشورهای دیگر صادر می‌شود، افزود : باتوجه به متوقف شدن صادرات، عدم بازاریابی و اشباع شدن این محصول در بازار وکاهش شدید قیمت هندوانه،کشاورزان متحمل میلیاردها ریال خسارت در این برهه زمانی شده‌اند.

احمدی تصریح کرد: امروز کشاورزان حاضرند بهترین هندوانه را هر کیلو 100تومان به بازار فروش عرضه کنند و این در حالی است که با این قیمت اعلام شده باز هم خریداری وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با توجه به نبود بازار عرضه و تقاضا، پیش‌بینی می‌شود افزون بر یک میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: خسارت ، کشاورزان ، فارس ، خنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.