سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال وزير اوقاف سوريه از تصميم برگزاري کنفرانس مقابله‌ باانديشه تکفيري درايران

وزير اوقاف سوريه از برگزاري کنفرانس مقابله با انديشه تکفيري در ايران استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ، محمد عبدالستار السيد وزير اوقاف سوريه در ديدار هيئتي ايراني در حاشيه کارگاه مقدمات برگزاري کنفرانسي اسلامي گفت: همه نهادهاي سوري اعم از ان‌جي‌اوها و نهادهاي ديني هرگونه انديشه تکفيري و وهابي را رد مي کنند و آن را دور از جوهره اسلام به شمار مي‌آورند.

کنفرانس کشورهاي اسلامي براي تحريم تکفير و خودداري از بي‌احترامي به مقدسات اسلامي در جهان اسلام قرار است سال آينده در ايران برگزار شود.

وزير اوقاف سوريه به خبرنگاران گفت: ما در اين ديدار درباره راههاي مبارزه با انديشه‌هاي گمراه تکفيري گفتگو کرديم. ما در جهان اسلام تنها نيستيم که اين انديشه را گمراه به شمار مي‌آوريم.کشورهاي بسياري در جهان اسلام سعي دارند در برابر  جنايتکاراني که انديشه تکفيري و وهابي دارند و به بهانه آن دست به کشتار و قتل و جنايت مي زنند بايستند.

ما با نهاد الازهر درخصوص مقابله با تکفير و سوء استفاده از اسلام و چيزي که برخلاف دين خدا است همکاري مي کنيم. تکفيري ها براي اجراي برنامه هاي حکومت‌هاي استکباري و غربي دست به اين گونه اقدامات مي‌زنند.

وزير اوقاف سوريه همچنين از مواضع رهبر  معظم ايران که پيشنهاد برگزاري چنين کنفرانسي را براي تحريم تکفير داده است، تقدير کرد.

سيد مهدي عليزاده موسوي دبيرکل اين کنفرانس که به سوريه سفر کرده است نيز گفت هدف از برگزاري اين کنفرانس ارائه چهره واقعي از اسلام است.

حجة الاسلام عليزاده موسوي به خبرنگاران گفت: ما مي‌خواهيم به جهان اسلام و ديگر کشورهاي ديگر اعلام کنيم که همه مسلمانان تروريسم را مردود مي‌دانند و بايد با اين بحران مقابله کنيم. 

شما مي‌دانيد که اين مسئله موجب شده است برخي در جهان بگويند مسلمانان همه تروريست هستند. اين مسئله متاسفانه ناشي از اقدامات اين تکفيري‌ها است. ما بايد با اين ذهنيت مقابله کنيم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.