سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان مخالف عرف بین‌الملل است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: از نظر عرف بین‌الملل وضع تحریم‌های جدید حتی اگر در ادامه تحریم‌های گذشته باشد نقض توافقی‌ است که قرار بر اجرایی شدن آن در 6 ماه آینده است.

"حسین معین‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان و آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: وضع تحریم‌های جدید به بهانه پیگیری تحریم‌های گذشته بر علیه ایران، به وجهه بین‌المللی آمریکا بیش از پیش خدشه وارد می‌کند.
 
وی اظهار داشت: در حوزه اجرایی، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند مانع تصویب تحریم‌های جدید شود چرا که این مسئله در وزارت خزانه‌داری در حال اجراست و این وزارت‌خانه بخشی از دولت آمریکا بوده و این مسئله نشان‌دهنده عدم صداقت ایالات متحده و سیاست یک بام و دو هوای آنها در خصوص فعالیت هسته‌ای کشورمان است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: از نظر عرف بین‌الملل وضع تحریم‌های جدید حتی اگر در ادامه تحریم‌های گذشته باشد نقض توافقی‌ است که قرار بر اجرایی شدن آن در 6 ماه آینده است.

وی در ادامه  با اشاره به تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان در زمینه حل مسائل هسته‌ای افزود: در زمینه دیپلماسی، توافق ژنو دستاورد بزرگی بود و ایران باید پستی و بلندی‌های پیش‌رو را پشت سر بگذارد و از عواملی که سعی در عدم موفقیت کشورمان در مذاکرات دارد اجتناب کند.

این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: باید از ابزارهای فرهنگی و دیپلماسی استفاده کرده و نشان دهیم که وضع تحریم‌های جدید از عرف بین‌الملل به‌دور است.

معین‌آبادی ادامه داد: نباید دستاوردهای ژنو را دست کم بگیریم چرا که حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شده  و اعتمادسازی بین طرفین که طی مذاکرات ژنو ایجاد شده بسیار مهم است.

وی اضافه کرد:  منافع ملی ما اقتضا می‌کند که با تدبیر و درایت پیش برویم و این امر با تعامل با جامعه جهانی متجلی می‌شود.
  
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: باید با همکاری با جامعه جهانی باعث کمرنگ شدن اتحاد کشورهای مخالف ایران شویم چرا که می‌بینیم با تعامل در زمینه مسئله هسته‌ای حتی منافع اروپا و آمریکا از هم جدا شده‌ و تشتت در جبهه مخالف به‌وجود آمده که این امر دستاورد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است.
 

انتهای پیام/
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.