سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک نماينده مجلس:

دولت در تنظيم لايحه بودجه 93 واقع بينانه عمل کرد

يک نماينده مجلس گفت: دولت در تنظيم لايحه بودجه 93 با توجه به اسناد فرادستي واقع بينانه عمل کرده است اما در نحوه عملکرد نياز به تشريح جزييات است.

ايرج نديمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با مزايا و معايب بودجه 93 اظهار داشت: روش دولت در تعيين سقف 194 هزار ميليارد توماني نشان مي دهد که دولت در تنظيم لايحه بودجه واقع بينانه عمل کرده است چرا که اگر رقمي بيشتر از اين تعيين مي شد بودجه 93 کسري داشت.

وي ادامه داد: دولت تلاش دارد تورم را در سال آينده به 25 درصد برساند اما در مورد حقوق و دستمزد بايستي منطق را روشن کند و تعريفي ارايه دهد که مردم زندگي خود را بر مبناي آن هماهنگ کنند.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: دولت در افزايش سقف واردات در مورد شرايط تحريم واقع بينانه عمل کرده اما ميزان و نوع کالاهاي وارداتي مي بايست به طور شفاف مشخص شود.

نديمي اقدام دولت در تکميل 246 طرح عمراني را پسنديده خواند و گفت: دولت در اين امر در جهت رفع مشکلات فعلي و افزايش توسعه ملي قدم برداشته اما نبايد طرح هاي کوچکتر که در زندگي مردم نقش دارد ناديده گرفته شوند.

به گفته وي ناديده گرفتن تعاون در بودجه 93 با جهت گيري هاي برنامه پنجم توسعه در تضاد است و برنامه اي براي افزايش تعاون در بودجه 93 ديده نمي شود.
اين نماينده مجلس تأکيد کرد: نمي شود گفت بودجه 93 شفافيت ندارد بلکه پيشرفت و عدالت بطور واضح مشخص نشده ضمن آنکه پنهانيتي در لايحه بودجه نيست.

نديمي افزود: نحوه عملکرد دولت در بحث هدفمندي يارانه ها طي سال آينده مي بايست تصريح شود البته مجلس براي بررسي لايحه بودجه 45 روز زمان دارد که اين فرصت خوبي است تا دولت سريعتر لايحه هدفمندي يارانه ها را ارايه دهد.

وي تأکيد کرد: تا زماني که دولت لايحه هدفمندي يارانه ها را ارايه نکرده است نمي توان گفت لايحه بودجه 93 کسري دارد يا خير.

نديمي خاطرنشان کرد: لايحه بودجه 93 هرچند ايراداتي دارد اما با توجه به اسناد فرادستي واقعبينانه تنظيم شده است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بودجه ، دولت ، واقع بینانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.