سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تولید ۴۰ درصد زیتون کشور در شهرستان طارم

زیتون شهرستان طارم از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید رتبه نخست را در کشور دارد و سالانه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی کشور در شهرستان طارم تولید می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم به تولیدات جهانی زیتون اشاره کرد وگفت : رکورد تولید زیتون جهان در واحد سطح نیز در سال ۸۹ در شهرستان طارم گزارش شده است که نشان از اهمیت سطح تولید این محصول در طارم است.

 

زنگنه با اشاره  به میزان تولید زیتون طارم که موجب رکورد در تولید در سال ۸۹ شده بود  افزود:۲۷ هزار و ۳۴۳ کیلوگرم در هر هکتار میزان تولید زیتون در باغات طارم بوده است.

 

وی ادامه داد : باغات زیتون شهرستان طارم آبی بوده به همین دلیل محصول تولیدی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، همچنین بیشترین میزان سطح زیر کشت طارم به رقم زرد تعلق دارد که یک رقم بومی ایران و طارم بوده و به صورت دو منظوره (کنسروی و روغنی) مصرف می‌شود.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم به تعداد کارخانه‌های فرآوری و روغن‌کشی زیتون در طارم اشاره کرد و اظهار کرد : تعداد کارخانه‌های فرآوری و روغن‌کشی زیتون در شهرستان طارم هفت واحد است، که باغداران منطقه برای روغن‌کشی به این کارخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم همچنین تامین نهال زیتون را یادآور شد و اضافه کرد:نهال زیتون مورد نیاز شهرستان از طریق نهالستان‌های موجود در شهرستان تامین می‌شود و شهرستان در این زمینه خودکفا بوده و به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

 

وی همچنین به محصولات کشت شده در پاییزه اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای پاییز امسال تا کنون محصولات سیر، کرفس و گندم در سطح شهرستان کشت شده است.

 

زنگنه خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ورود روش‌های نوین کشاورزی در بخش سبزی و صیفی، سطح زیر کشت این محصولات در سال زراعی ۹۳-۹۲ افزایش یافته و میزان تولید نیز به خاطر اصلاح روش‌های کشت افزایش یابد./س

 

برچسب ها: زیتون ، تولید ، طارم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.