سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز گزارش داد؛

تصميم هند براي افزايش واردات نفت از ايران

خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش داد هند قصد دارد واردات نفت خام خود را از ايران افزايش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، وزارت امور خارجه آمريکا اواخر نوامبر گذشته معافيت چين، هند، کره جنوبي  و برخي کشورهاي ديگر را  از مجازات به علت کاهش واردات نفت از ايران به مدت شش ماه ديگر تمديد کرد.

تصميم  اخير وزارت امور خارجه آمريکا  فرصتي را براي هند فراهم کرد تا ميزان واردات نفت خود را از ايران تا مارس آينده افزايش دهد.

پس از توافق ميان گروه پنج بعلاوه يک و ايران در نشست  ژنو درباره برنامه‌هاي هسته‌اي ايران و تصميم کشورهاي غربي درباره متوقف کردن تلاشهاي فعلي براي کاهش خريداران نفت خام از ايران  و دادن مجوز به کشورهاي وارد کننده براي ادامه خريد نفت از تهران، وزارت امور خارجه آمريکا نيز لغو اعمال مجازات بر چين، هند، کره جنوبي و برخي کشورهاي ديگر در زمينه  کاهش واردات نفت از ايران را  به مدت شش ماه تمديد کرد.

واردات نفت هند از ايران از آوريل تا نوامبر سال 2013 در مقايسه با همين دوره زماني در سال 2012  به ميزان  34.8 درصد کاهش داشت اما در ماه گذشته واردات نفت با افزايش يافت. 

هند از آوريل تا نوامبر گذشته  به طور ميانگين روزانه  176 هزار بشکه نفت خام از ايران وارد کرد.

معاون وزير نفت هند ماه گذشته اعلام کرد هند به عنوان چهارمين کشور بزرگ واردکننده نفت در دنيا قصد دارد  ميزان خريد نفت خود را از ايران تا اواخر مارس آينده به طور ميانگين روزانه به 220 هزار بشکه افزايش دهد.

بر اساس گزارشهاي وارده ميزان خريد نفت خام هند از ايران درماه  نوامبر و در مقايسه با اکتبر گذشته با 13 درصد افزايش روزانه به 219700 بشکه افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش‌ها مجموع واردات هند از نفت خام ايران بين ماه‌هاي ژانويه تا نوامبر گذشته با 38.5 درصد کاهش، به  196200 هزار بشکه در روز رسيد. ميانگين  واردات نفت خام هند از ايران بين ژانويه تا نوامبر سال 2012 روزانه 318800 بشکه اعلام شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هند ، نفت ، واردات ، ایران ، تحریم ، آمریکا ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.