سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری در تماس با مشاور امنیت ملی هند از ماجرای پیش آمده برای دیپلمات هندی اظهار تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ " ماری هارف" در کنفرانس خبری خود در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به چهارمین سفر آسیایی خود پایان داد و به آمریکا بازگشت. جان کری در بازگشت به آمریکا از مناطق طوفانزده ی فیلیپین و تلاش ها برای بازسازی این مناطق بازدید کرد. جان کری در این سفر کمک بیشتر آمریکا به ارزش تقریبا 25 میلیون دلار را وعده داد که باعث شد رقم کل کمک آمریکا به فیلیپین دراین زمینه به 86 میلیون دلار برسد.

ماریا هارف افزود: آمریکا توانست اوایل صبح امروز سه گروه از اتباع آمریکایی را به طرقی ایمن و موفق از سودان جنوبی خارج کند. ما مصرانه از اتباع آمریکایی می خواهیم که سودان جنوبی را ترک کنند. ما از نبردهای اخیر در سودان عمیقا ناراحت هستیم . سفیر ما امروز درباره ی این خشونت ها با رئیس جمهور سودان جنوبی در جوبا صحبت کرد و نگرانی های ما درباره ی افزایش خشونت ها و تلفات افراد را بیان کرد.

وی همچنین موضوع بازداشت چندین نفر از مخالفان دولت را مطرح کرد و از دولت سودان خواست که حقوق آنان را رعایت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری امروز با مشاور امنیت ملی هند تماس تلفنی برقرارد کرد تا درباره بازداشت معاون سرکنسول هند در نیویورک صحبت کند. وزیر امور خارجه آمریکا عمیقا اهمیت اجرای قوانین آمریکا را درک می‎کند. وی همانند همه مقامات آمریکایی در داخل دولت آمریکا ،انتظار دارد که قوانین آمریکا از طرف همه رعایت شود. برای جان کری بسیار اهمیت دارد که دیپلمات‌های خارجی که در آمریکا مشغول به کار هستند محترم شمرده شوند همانطور که ما انتظار داریم که دیپلمات های ما در خارج مورد احترام باشند. جان کری که خودش دو دختر در حدود سن و سال این دیپلمات هندی دارد در گفتگو با مشاور امنیت ملی هند از این حادثه اظهار تاسف کرد و گفت نباید اجازه داد چنین حوادث علنی، روی روابط نزدیک آمریکا با هند تاثیربگذارند.

خبرنگاری پرسید منظور جان کری از اظهار تاسف چه بود آیا وی از بازداشت دیپلمات هندی اظهار تاسف کرد یا اینکه از نحوه بازداشت وی اظهار تاسف کرد؟

ماری هارف در پاسخ گفت: من نمی خواهم خیلی کلمات بکار گرفته شده در این تماس را مورد مداقه قرار دهم. جان کری درباره اتفاقی که افتاد اظهار تاسف کرد. گفتگوی جان کری با مشاور امنیت ملی هند گفتگویی مثبت بود.

این سخنگو گفت:ماه در ماه سپتامبر به اطلاع سفارت هند رسانده بودیم که اتهاماتی علیه این فرد مطرح است. آنها درماه سپتامبر می دانستند که دولت آمریکا وی را متهم می‎داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار