سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میر‌گلوی بیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جای خالی وام ازدواج در بودجه 93/رشد 50 درصدی سقف اعتبار بیمه زنان خانه‌دار

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه سهم زنان در لایحه بودجه 93 به خوبی لحاظ نشده است، گفت: در بودجه پیشنهادی ارائه شده از سوی دولت، اعتباری برای تحقق مواد 227 و 230 قانون برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته نشده ضمن آنکه اعتبار ویژه‌ای برای وام ازدواج دیده نشده است.

شهلا میرگلوی‌بیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره اینکه حوزه زنان در بودجه 93 چه جایگاهی دارند و چند درصد از بودجه به امور زنان و خانواده اختصاص داده شده است، گفت: رشد اعتبارات در همه حوزه‌های مربوط به زنان در لایحه بودجه 93 نسبت به اعتبارات سنوات قبل مشاهده می‌شود اما از آن جایی که در سال‌های گذشته نیز بودجه کافی نبوده و هم‌چنین به دلیل تورم موجود این افزایش اعتبارات کافی نیست.   
 
وی در ادامه افزود: بودجه‌ای که دولت یازدهم در بودجه ارائه شده خود به مجلس برای معاونت امور زنان و خانواده در نظر گرفته شده 80.039 میلیارد ریال است که این رقم نسبت به سال گذشته نزدیک به 8 درصد رشد داشته است.   
 
عضو فراکسیون زنان در ادامه به بخش‌های دیگری از اعتبارات لایحه بودجه 93 در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: سقف اعتبارات بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان متاهل سرپرست خانوار 150 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که این اعتبار نیز نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشته است، هم چنین ساماندهی ازدواج جوانان 68 میلیارد ریال و ارتقای توانمندسازی زنان و تحکیم بنیان خانواده نیز 64 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
 
میرگلوی بیات تصریح کرد: البته دولت یازدهم برای اجرای مواد 230 و 227 برنامه پنجم توسعه که در راستای امنیت زنان و کودکان و تحکیم بنیان خانواده است هیچ اعتباری به اجرای این دو ماده اختصاص نداده و البته از همه مهمتر آن که برای وام ازدواج نیز اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته نشده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.