همدان/خجسته خبرداد :

افزایش چشمگیر اعتبارات بنیاد شهید در لایحه بودجه 93

رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در لایحه بودجه 93، گفت: در بررسی بودجه سال 93 بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیشترین افزایش بودجه همراه است که این نشان از توجه ویژه دولت به حل مشکلات ایثارگران دارد.

به‌ گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ امیر خجسته این اقدام مثبت دولت در اختصاص بیشترین اعتبار به بنیاد شهید بین سایر دستگاه‌ها را بسیار مطلوب دانست و گفت: در بررسی بودجه سال 93 بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیشترین افزایش بودجه همراه است که این نشان از توجه ویژه دولت به حل مشکلات ایثارگران دارد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، هدفمندی وعملیاتی بودن بودجه را در حوزه ایثارگران بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اینکه تنها به افزایش بودجه امیدوار باشیم روش مناسبی نیست بلکه لازم است تا مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر نیازهای جامعه هدف و آسیب شناسی شرایط موجود بودجه مصوب را در جهت رفع نیازهای ایثارگران گرانقدر کشورمان هزینه کند.
وی با انتقاد از نبود توجه کافی به مشکلات معیشتی ایثارگران در سال‌های گذشته و نحوه برخورد با آنان، تصریح کرد: تکریم و احترام به جایگاه افرادی که زمانی جان خود را در راه اسلام و کشور گذاشته اند بدیهی ترین و اولین ضرورتی است که متاسفانه در دوره گذشته توجه جدی به آن نشده و مشکلات معیشتی در کنار اینگونه اقدامات بر رنج و مشکلات قشر ایثارگر افزوده است.
خجسته با اشاره به برخی نقاط ضعف بودجه 93 درباره ایثارگران، گفت: عدم تعیین تکلیف تسهیلات مسکن ایثارگران و ارائه تسهیلات به رزمندگان فاقد صورت سانحه که موفق به دریافت درصد جانبازی نشده اند از نقاطی است که در بودجه 93 مغفول مانده و لازم است تا در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، افزود: در کنار اینها لازم است تا مشکل درمان و هزینه های سنگین درمانی ایثارگران نیز با عنایت به ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به عزم جدی نمایندگان مجلس نهم جهت حل مشکلات ایثارگران کشور، یادآور شد: علاوه بر بودجه تقدیمی از سوی دولت نمایندگان آماده هستند تا در جهت حل مشکلات جامعه ایثارگران کشور حداکثر مساعدت را جهت تصویب بودجه های مرتبط با بنیاد شهید به عمل آورند./س
برچسب ها: چشمگیر ، بنیاد ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.