سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

طرح فهرست برداری پایه آمارگیری در استان مرکزی آغاز شد

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی از آغاز طرح فهرست برداری نمونه پایه آمارگیری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اخوان افزود: هدف از اجرای این طرح به دست آوردن اطلاعات نمونه آمارگیری خانوار در بخش های درآمد ، هزینه، نیروی کار و موضوعات زیرگروه و وابسته آن است.

وی توضیح داد: این طرح با مشارکت 15 آمارگیر در سطح حوزه های مشخص شده مناطق شهری و روستایی تا نهم دی ماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری استان مرکزی بیان کرد: فهرست برداری نمونه پایه آمارگیری در استان مرکزی که سال گذشته نیز انجام شده بود، یکی از ملاکهای مهم به روزرسانی اطلاعات خانوار و تعیین نرخ بیکاری در لایه های شهرستانی و استانی است.

اخوان خاطرنشان کرد: با جمع بندی و تحلیل آمار این نمونه برداری،الگوی فهرست خانواری مناسب استان برای آمارگیری های آینده مهیا می شود.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، جمعیت این استان یک میلیون و 413 هزار و959 نفر است و رشد جمعیتی استان در این سرشماری نسبت به سرشماری پنج سال قبل 91 صدم درصد است.

هم اینک یک میلیون و 45هزار نفر از جمعیت استان مرکزی ساکن مناطق شهری و 368 هزار و958 نفر روستایی هستند.

بعد خانوار استان مرکزی از سه و هفت دهم درصد در سال 85 به سه و سه دهم درصد در سال 90 رسیده و تراکم نسبی جمعیت از 46 نفر در کیلومتر در نتایج سرشماری سال 85 به 49 نفر در کیلومتر مربع در سال 90 افزایش یافته است./ز
برچسب ها: آمارگیری ، فهرست ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.