سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

8 کشته در درگیری‌های بنگلادش

تشديد شورش و ناآرامي در خيابان‌هاي بنگلادش در اعتراض به اعدام يکي از رهبران اسلامگراي اين کشور امروز 8 کشته بر جا گذاشت.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، نخست وزير بنگلادش پيشتر درباره سرکوب خشونت‌ها به معترضان هشدار داده بود.

مقامات اداره پليس بنگلادش گفتند معترضان به اعدام عبدالقادر ملا در سومين روز از مخالفت‌ها و ناآرامي‌ها 25 واحد مسکوني را آتش زدند و با برگزاري تظاهرات خياباني در شهرهاي مختلف اين کشور با نيروهاي پليس درگير شدند. عبدالقادر ملا به جرم دست داشتن در جنايات جنگي به مرگ محکوم و اعدام شد.

 درگيري‌هاي امروز در پاتگرام در شمال بنگلادش دو کشته برجا گذاشت و شش نفر نيز شب گذشته در درگيري با نيروهاي پليس کشته شدند. طرفداران حزب حماعت اسلامي در اعتراض به اعدام عبدالقادر ملا خواستار تحصن سراسري در کشور شدند.

اعدام عبدالقادر ملا موج تازه اي از مخالفت‌ها و اعتراضات خياباني در شهرهاي بنگلادش به راه انداخت. در پي افزايش اقدامات خشونت آميز بين طرفداران حزب جماعت اسلامي و نيروهاي امنيتي بنگلادش، از پنج شنبه تا امروز حدود 25 نفر در درگيري هاي خياباني جان باختند و دهها نفر ديگر زخمي شدند.

شيخ حسينه واجد، نخست وزير بنگلادش ضمن هشدار به آشوبگران گفت صبر دولت سر آمده است و کشور ديگر نمي تواند شاهد بروز خشونت و ناآرامي باشد.

عبدالقادر ملا 65 ساله اولين کسي است که در بنگلادش به جرم ارتکاب جنايات جنگي محکوم و اعدام شد. رهبران حزب جماعت اسلامي بنگلادش اعدام وي را " قتل سياسي" توصيف کردند و وعده انتقام دادند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.