سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيکر ماندلا امروز براي خاکسپاري به زادگاهش منتقل مي‌شود/ فردا مراسم خاکسپاری کاملاً خانوادگي برگزار خواهد شد

پيکر "نلسون ماندلا" رئيس جمهور فقيد آفريقاي جنوبي امروز براي خاکسپاري به زادگاهش منتقل مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ماندلا که تابوت او از روز چهارشنبه در پرتوريا قرار داشت صبح امروز پس از مراسم نظامي رسمي در پايگاه هوايي واترکلوف در نزديک اين شهر با هواپيما به زادگاهش در روستاي کوچک کونو، منتقل خواهد شد.

مراسم ديگري نيز صبح يکشنبه با حضور نزديک به پنج هزار نفر، از جمله شخصيت‌هاي مهم خارجي در روستاي کونو برگزار مي شود که شبکه هاي تلويزيوني آن را پخش خواهند کرد.

با وجود اين، مراسم خاکسپاري بعد از ساعت ده صبح فردا به وقت محلي کاملاً خانوادگي خواهد بود و فقط اعضاي خانواده ماندلا و شخصيت‌هاي معدودي در آن شرکت خواهند کرد.

صدها خبرنگار از هم اکنون در روستاي کونو جمع شده اند.

دولت آفريقاي جنوبي روز جمعه نيز اعلام کرده بود مراسم خاکسپاري ماندلا رئيس جمهور سابق اين کشور که فردا در آرامگاه خانوادگي در روستاي کونو برگزار مي شود، کاملاً خانوادگي است. 

فوملا ويليامز، سخنگوي دولت آفريقاي جنوبي گفت:« خانواده ماندلا مي‌خواهند مراسم خاکسپاري کاملاً خانوادگي باشد و تمايل ندارند اين مراسم از تلويزيون پخش شود و مردم به خاک سپردن جسد ماندلا را ببينند».

نلسون ماندلا ،قهرمان مبارزه با نژاد پرستي و اولين رئيس جمهور سياهپوست آفريقاي جنوبي، پنجم دسامبر امسال در سن نود و پنج سالگي درگذشت. وي دوست داشت کنار مادر و سه تن از فرزندانش  دفن شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.