سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشنهاد دکتر روحاني در قالب قطعنامه‌اي در دستور کار سازمان ملل قرار گرفت

پيشنهاد رئيس جمهوري اسلامي ايران با موضوع جهان ضد خشونت و افراطی‌گري در قالب قطعنامه‌اي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به راي گذاشته مي‌شود.  

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعي نماينده کشورمان در سازمان ملل متحد با اعلام اين مطلب، اقدامات اين نمايندگي را براي در دستور کار قرار گرفتن پيشنهاد دکتر روحاني تشريح کرد. 

محمد خزاعي گفت: دو ماه تلاش، مذاکره و مشورت فشرده با نمايندگان کشورهاي موثر و گروه هاي منطقه اي براي اجرايي شدن اين پيشنهاد در قالب مصوبه مجمع عمومي به نتيجه رسيد. 

رئيس جمهوري کشورمان در سفر مهر گذشته خود به نيويورک در سخناني در مجمع عمومي سازمان ملل با اشاره به مشکلات ناشي از سياست ها و رويه هاي افراطي و خشونتهاي ناشي از اين امر، پيشنهاد کرد که جهان ضد خشونت و افراطي گري متحد و سازمان ملل در اين باره پيش قدم شود. 

سفير دائم کشورمان در سازمان ملل افزود: در اين مدت نمايندگي کشورمان در سازمان ملل با تهيه پيش نويس قطعنامه اي، مشورتهاي گسترده اي را با ساير اعضا و کشورهاي عضو صورت داد و در ملاقات هاي متعدد و برگزاري پنج نشست مشورتي، اجماع لازم را در بين اعضا درباره اين پيش نويس ايجاد کرد. 

وي گفت: پيش نويس اين قطعنامه به زودي و به طور رسمي در دستور کار مجمع عمومي سازمان ملل قرار خواهد گرفت و در نشست اين هفته مجمع عمومي سازمان ملل براي تصويب مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.