نماينده کشورمان در سازمان ملل متحد اعلام فهرست جديد تحريم ايران از جانب وزارت خزانه داري آمريکا را اقدامي منفي در روند مذاکرات خواند که بدگماني‌ها درباره حسن نيت آمريکايي‌ها را تشديد مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعي گفت: با وجودي که مقامات آمريکايي اقدامات اخير را به تحريم هاي وضع شده قبل از مذاکرات ژنو مرتبط مي دانند، اما به هر حال اين اقدامات مي‌تواند در شرايط کنوني تاثيرات جدي منفي بر روند مذاکرات گذارد. 

نماينده کشورمان در سازمان ملل با اشاره به انتقاد برخي از اعضاي گروه 1+5 از جمله روسيه از اين اقدام جديد دولت آمريکا، افزود: تاثيرات منفي اين اقدام در اين شرايط به افزايش بدگماني مردم ايران و جامعه بين الملل که منتظر رسيدن به توافقي جامع با نتيجه برد- برد هستند، منجر مي شود و اين مذاکرات را از حمايت بين المللي و مردم ايران محروم مي کند. 

وي گفت: اين اقدام همچنين مذاکره کنندگان را در شرايطي قرار مي دهد که نتوانند با اميد رسيدن به تفاهمي منطقي، پايدار و سازنده به مذاکرات ادامه دهند. 

خزاعي همچنين گفت: بهتر است در اين شرايط حساس، از هر اقدامي که فضاي مثبت بوجود آمده را تخريب کند، خودداري شود و مذاکره کنندگان بايد بدانند مديريت پس از مذاکرات و همچنين تداوم فضاي مثبت حاکم بر مذاکرات، در مرحله گذار، بسيار مهم تر از مرحله ورود و آغاز مذاکرات است. 

نماينده کشورمان در سازمان ملل در پايان با تاکيد بر اينکه طرفي برنده مذاکرات خواهد بود که بتواند اين مرحله را خوب مديريت کند، افزود: به اعتقاد ما اين اقدام وزارت خزانه داري آمريکا بر خلاف اين روند است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار