سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامورایی‌های ژاپنی به "فضا" می‌روند+ عکس

دانشمندان برای کم‌کردن هزینه‌های کمرشکن فضایی به تازگی یک راه‌حل استثنایی با ریشه ژاپنی پیداکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،‌ نسل جدید سفاین فضایی در دستور کار سازندگان تجهیزات فضایی قرارگرفته‌است

گفتنی است، یکی از بازیهای سنتی اهالی ژاپن بازی اریگامی یا همان کاغذ و تا است که درحال‌ حاضر دانشمندان حوزه فضایی امیدوار هستند تا با استفاده از آن بتوانند سفاین فضایی را به شکل نوین ساخته و روانه مأموریت‌های فضایی نمایند.


بررسی‌ها نشان می‌دهد،‌ هزینه‌های راه‌اندازی و ساخت تجهیزات فضایی بسیار سرسام‌آور است و دانشمندان درحال جستجوی راه‌های تازه برای سرشکن‌کردن قیمت‌ها هستند.

با استفاده از این بازی سنتی که شکلی نوین به خود گرفته دانشمندان امیدوار هستند که پانل‌های خورشیدی را به طریقی برروی هم قرار دهند که علاوه بر گرفتن فضای کمتر در حین پرتاپ بتواند به آسانی در فضا بازشده و بیشترین میزان انرژی را از امواج خورشیدی برای سفینه و یا ماهواره خود کسب کند.

البته دانشمندان اعتقاد دارند که ساخت چنین مکانیزمی بسیار سخت و حساس است و هرگونه خطایی می‌تواند به نابودی کل پروژه منجر شود. برای ساخت پانل‌های خورشیدی که قابلیت انعطاف موردنظر را داشته باشند از کامپوزیت فایبرگلاس خاصی به نام Garoli+e استفاده خواهد شد.

دانشمندان حوزه فضایی امیدوار هستند که با استفاده از این فناوری در آینده بتوانند در هزینه‌های سرسام‌آور فضایی صرفه‌جویی انجام دهند.

ساخت این پانل‌های خورشیدی نیازمند انجام محاسبات و شبیه‌سازی‌های بسیار دقیق بوده است.

لازم به ذکر است بازی اریگامی از تاریخچه بسیار طولانی برخورداراست و از گذشته‌ در کشور ژاپن افراد دانشمند برای افزایش هوش خود از این بازی فکری استفاده می‌کرده‌اند.


انتهای پیام /

برچسب ها: فضا ، بازی ، اریگامی ، سفینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.