سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کميسيون اقتصادي مجلس:

"سياست اقتصادي" دولت اصلاح شرايط است

لايحه بودجه سال 93 براساس سياستهاي انقباضي و انبساطي به منظور بهبود فعاليتهاي اقتصادي تهيه شده است.

ايرج نديمي عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: مهمترين ويژگي لايحه بودجه سال 93 مربوط به انقباضي و انبساطي بودن آن در مورد بودجه پروژه‌هاي عمراني است و نحوه‌ي پايداري آن است.

وي افزود: يکي ديگر از موارد جز ويژگيهاي مثبت بودجه سال 93 همين موضوع فاينانس‌ها را جذب سرمايه‌‌گذاري خارجي است که دولت با نگاه مثبت به اين موضوع پرداخته است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه تعيين نرخ ارز در بودجه سال 93 براساس نرخ 2650 تومان و يا 2588 تومان يکي ديگر از ويژگيهاي مثبت لايحه بودجه سال 93 مي‌باشد که در آن دولت توجه ويژه‌اي به جلوگيري از افزايش نرخ ارز نمود در کنار اين مورد بحث کاهش ميزان برداشت از منابع نفتي و افزايش حمايت از ساختارهاي علمي کشور يکي از مهمترين اولويتهاي بودجه سال 93 است.

نديمي در رابطه با نقاط ضعف بودجه سال 93 گفت: مهمترين ايراد به بودجه سال 93 توجه به رشد 13 درصدي واردات و کاهش ورودي منابع مالي به صندوق توسعه ملي براي پرداخت به پروژه‌هاي مهم اقتصادي است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس عنوان کرد: موضوع بودجه عمومي با توجه به اينکه هنوز هدفمندي يارانه‌ها به مجلس ارسال نشده در رابطه با پرداخت حقوق کارمندان قابل تامل است، زيرا بار فشار تورم از اين طريق به جاي دولت به کارمندان منتقل مي‌شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.