نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر این که بدون توجه به نیازهای انسان نمی توان به بررسی حقوق شهروندی پرداخت، افزود: اگر انسان را بر اساس مبانی که عموما بر اساس آنها برنامه ریزی صورت می گیرد، نگاه کرد نوع خدماتی که باید به آنها ارائه داد متفاوت می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، نصرالله پژمان فر در همایش ملی مدیریت کیفیت خدمات شهری، که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب، تصریح کرد: اگر به تعریف شهروند و نیازهای وی به عنوان استفاده کننده از خدمات شهری، توجه ویژه صورت نگیرد و یا به صورت ناقص دیده شود، بدون شک مشکلات امروز کشور رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر این که بدون توجه به نیازهای انسان نمی توان به بررسی حقوق شهروندی پرداخت، افزود: اگر انسان را بر اساس مبانی که عموما بر اساس آنها برنامه ریزی صورت می گیرد، نگاه کرد نوع خدماتی که باید به آنها ارائه داد متفاوت می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به منشور حقوق شهروندی تدوین شده از سوی رئیس جمهور، اضافه کرد: در این منشور، به موضوعات بسیار مهمی همچون بهداشت، آموزش، اشتغال، آزادی بیان، مطبوعات و امنیت اشاره شده است

وی تصریح کرد: اگر به هر یک از موضوعات مطرح شده در این منشور توجه نشود، بخشی از نظام شهروندی آسیب می بیند.

پژمان فر همچنین با انتقاد از اجرایی نشدن پیوست فرهنگی برای طرح های کلان، خاطرنشان کرد: با این که در اسناد بالادستی تاکید شده است که پیوست فرهنگی برای همه برنامه ها و طرح های کلان اجرایی شود، اما تاکنون شاهد تحقق این امر نبوده ایم.

وی ادامه داد: در قانون اساسی به عنوان یکی از اسناد بالادستی کشور، به تمامی مسائل و موضوعات از جمله، نیازهای مردم و خواص توجه ویژه شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تاکید کرد: با این که بخش فرهنگی یکی از مسائل مهم کشور است، اما بودجه اختصاص یافته به این بخش در لایحه بودجه زیر 5 درصد است و با چیزی که انتظار می رفت و باید باشد، بسیار متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مدل های دنیا، روشی که ما برای رسیدن به حق هسته ای خدمان در پیش گرفته ایم به جایی نمی رسد در حالی که ما با این مدل که منطبق بر استاندارد های خودمان است، به نتیجه قابل قبول و حق غنی سازی رسیده ایم.


برچسب ها: نماینده ، مردم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.