سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش فيلم کارگردان سوري درباره آل سعود در نيويورک

فيلم ملک الرمال (پادشاه شنها) درباره آل سعود که از امروز در سينماهاي دمشق پايتخت سوريه به نمايش در آمده است در روسيه و آمريکا نيز به نمايش در مي‌آيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي خبري سوريه الان ؛ فيلم ملک الرمال در ميان تدابير امنيتي ويژه از بعد از ظهر  امروز در سالن سينمايي « دار الاوبرا» در دمشق به نمايش در مي آيد. سرماي شديد و حملات باعث نشده است اين فيلم به نمايش در نيايد.

نجدت انزور کارگردان اين فيلم براي صدها نفر از سوريها کارت دعوت شخصي فرستاده است تا در مراسم نخستين نمايش اين فيلم در سينماهاي سوريه شرکت کنند. انتظار مي رود اين فيلم يک ساعته با استقبال گسترده مردم روبرو شود به ويژه آنکه در سالنهاي سينماهاي سوريه به نمايش در خواهد آمد. 

انزور گفت شرکت توزيع کننده اين فيلم هم اکنون در تلاش است ترتيبات ويژه پخش دوم اين فيلم را در روسيه فراهم آورد و سومين پخش آن نيز در شهر نيويورک آمريکا خواهد بود.اين کارگردان سوري گفت تلاش مي‌کند اين فيلم در بيشتر پايتختهاي جهان پخش شود و شرکت توزيع اين فيلم براي اين هدف در تلاش است.

انزور اين فيلم را درباره عبد العزيز بن عبد  الرحمن فيصل آل سعود بنيانگذار عربستان سعودي توليد و کارگرداني کرده و حوادث 100سال پيش و حوادث کنوني يعني چند دستگي ، تجزيه و تقسيم جهان عرب به کشورهاي کوچک را به تصوير کشيده است. انزور گفت :« تصميم گرفتم اين فيلم را به زبان انگليسي و با حضور ستارگان جهاني توليد کنم زيرا معتقدم اگر اينگونه عمل نمي کردم چنين فيلمي در جهان عرب موفق نمي شد و براي نمايش در سراسر کشورهاي جهان نيز فرصتهاي بزرگي دارد.»اين فيلم درباره تاريخ تروريسم و ريشه هايش و رابطه آن با رويدادهاي کنوني در سراسر جهان است. 

اين فيلم براي نخستين بار يازدهم سپتامبر سال گذشته در محله «هاي مارکت» در مرکز لندن پخش شد.  سعودي‌ها  از اين فيلم به شدت  انتقاد کرده‌اند. اين فيلم به صورت کاملا محرمانه توليد شده و نقش بنيانگذار عربستان با همکاري با انگليس در تجزيه منطقه را بر ملا کرده است. 

اين فيلم بخشي از توافق بين بريتانياي کبير و سلطان عبد العزيز و حمايتهاي مالي و تسليحاتي بريتانيا از وي را براي نابودي حکومت « آل الرشيد» که در آن زمان بر رياض حکومت مي کرد و نحوه رهايي از عثماني ها براي اشغال منطقه و گسترش نفوذ غرب در آن را  که به توافقنامه سايکس پيکو بين انگليس و فرانسه بر سر تقسيم نفوذ در منطقه منجر شد ، به تصوير کشيده است.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
چرا تو ایران نمی یاد