پس از آن که ارتش سوريه شهر النبک را آزاد و منطقه امن اعلام کرد راه کمک رساني به افراد مسلح تروريست در اين کشور از لبنان به خصوص شهر مرزي عرسال قطع شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العراقيه، ارتش سوريه به دنبال ورود نيروهاي خود به شهر النبک، اين شهر را منطقه امن اعلام کرد. نيروهاي ارتش سوريه افراد مسلح را در محله هاي شرقي النبک محاصره کرده اند. 

يمامه الهواري خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که النبک سومين شهر در منطقه قلمون در جنوب سوريه است که ارتش اين کشور آن را تحت سيطره خود در مي آورد افزود: درگيري ها در اين منطقه ويراني هاي زيادي به جاي گذاشته است. افراد مسلح تعداد زيادي بمب در مناطق مختلف شهر کار گذاشته اند تا از پيشروي ارتش سوريه جلوگيري کنند اما نيروهاي ارتش پس از تسلط بر شهر کار خنثي سازي آنها را آغاز کرده اند تا امنيت را براي تردد مردم در شهر فراهم کنند. 

يکي از اهالي النبک با انتقاد از افراد مسلح گفت: اگر قرار باشد اينگونه با خفت زندگي کنيم اين آزادي را که آنها مي گويند قصد برقراري آن را دارند نمي خواهيم.  ديگر شهروند النبک با اشاره به اين که حضور نيروهاي ارتش باعث برقراري امنيت شده است افزود: اکنون احساس امنيت مي کنيم. 

در ادامه اين گزارش آمده است: تسلط ارتش سوريه بر النبک و مزارع ريما در اطراف آن، راه کمک رساني به افراد مسلح را از خاک لبنان به خصوص عرسال بسته است.  يکي از نظاميان ارتش سوريه گفت: بيشتر گروه هاي مسلح نابود شدند و بمب هايي که کار گذاشته بودند نيز منهدم و منطقه از همه اين گروه هاي تروريستي پاکسازي شد. نيروهاي ارتش اين عمليات را با روحيه اي بالا اجرا کردند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار