سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرس تی‌وی:

بودجه "نظامی آمریکا" بیشتر صرف تقویت "رژیم صهیونیستی" می‌شود

با وجود بحران اقتصادی گسترده در آمریکا، صدها میلیون دلار از بودجه نظامی این کشور به تقویت رژیم صهیونیستی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، جدیدترین لایحه بودجه دفاعی آمریکا که در کنگره درباره آن توافق شد، هزینه برنامه‌های موشکی آمریکا را 358 میلیون دلار افزایش داده و به 9 میلیارد و 500 میلیون دلار رسانده است.

این امر بیانگر این است که مسائل نظامی و گسترش تسلیحاتی همچنان اولویت اول دولت و کنگره آمریکا است، در حالی که هم اکنون مهمترین دغدغه مردم مشکلات اقتصادی و بیکاری گسترده است.

بودجه دفاعی آمریکا همچنین شامل نصب سامانه‌های راداری دفاعی بیشتر در داخل آمریکا و افزایش بودجه طرح‌های مشترک موشکی اسرائیل و آمریکا است.

قانون‌گذاران آمریکایی تلاش می‌کنند برای سال2014،  173 میلیون دلار برای برنامه‌های دفاع موشکی اسرائیل اختصاص دهند.

در چارچوب بودجه‌های دفاعی آمریکا برای اسرائیل، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواستار اختصاص 220 میلیون دلار دیگر به اسرائیل شده است تا اسرائیل بتواند تعداد بیشتری سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین خریداری کند.

او همچنین 15 میلیون دلار دیگر برای ایجاد کارخانه قطعات یدکی برای سامانه گنبد آهنین درخواست کرده است.

"پاتریک بشام"، تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا گفت: دولت آمریکا در بخش دفاعی و نظامی ولخرجی زیادی می‌کند و به شدت بودجه را هدر می‌دهد.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.