سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام سقای بی ریا در نشست خبری جبهه پایداری:

مسئولان در نقد مذاکرات هسته‌ای صدای واحد داشته باشند

سخنگوی جدید جبهه پایداری گفت: مسئولان باید در نقد مذاکرات هسته‌ای کشور صدای واحد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام "محمدناصر سقای بی‌ریا" سخنگوی جدید جبهه پایداری در اولین نشست خبری جبهه، با بیان خطبه‌ای از امام سجاد(ع) ارزش‌ها و شاخص‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: دنیا در عرصه بین‌الملل نظام جمهوری اسلامی را با علم، عقلانیت، حلم می‌شناسد.

وی ادامه داد: بخشش، فداکاری و ایثار در راه رسیدن به اهداف و کمک به مظلومین و مستضعفین از صبغه‌های ما به عنوان جمهوری اسلامی است. امروزه نیز بیداری اسلامی در کشورهایی چون فلسطین، لبنان، سوریه، منبعث از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه وجهه مثبت و مقاومت و ایثار جمهوری اسلامی موقعیت ویژه‌ای را برای کشورمان در منطقه همچنین در عرصه بین‌المللی ایجاد کرده است اضافه کرد: در سطح جهان و داخل نقاط قوت بسیاری داریم که دشمنان ما به دلیل همین نقاط قوت توانایی از بین بردن ما را ندارند، همچنان که در جنگ 8 ساله فتنه 88 و بحث تحریم‌ها نیز نتوانستند اهداف خود را در زمینه از بین بردن نظام جمهوری اسلامی به پیش ببرند.

وی با اشاره به مقاومت مردم سوریه تصریح کرد: جبهه جهانی مقاومت از جمله کشور سوریه به دلیل تدبیرهای جمهوری اسلامی و رهبران بلندپایه آن توانست از دست تروریست‌ها و دشمنان خود نجات پیدا کند و اینکه امروزه سوریه توانسته است به پیروزی‌های عظیم دست پیدا کند به دلیل پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به حضور و مشارکت مردم در صحنه‌‌های مختلف کشور اظهار داشت: شرکت و چگالی مردم ما در نماز جمعه، انتخابات و عرصه‌های دیگر بی‌نظیر است و این نشان‌دهنده تاثیرگذاری انقلاب اسلامی است.

سخنگوی جدید جبهه پایداری با اشاره به پشتیبانی مردم از مسئولین مذاکره‌کننده هسته‌ای تصریح کرد: دیپلمات‌های ما باید از پشتیبانی مردم بهره‌ بگیرند و در مواقع حساس به نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران اشاره کنند و نشان دادن ضعف در مقابل دشمن درست نیست.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در 9 دی گفت: در آستانه حماسه 9 دی هستیم که نماد بصیرت ملت ما بوده است چراکه بساط و طومار فتنه‌گران در این حماسه به وسیله حضور پرشور مردم برچیده شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به نقش جوانان مومن وانقلابی ایران اسلامی اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند فتح‌الفتوح ما جوانان هستند و امروزه از معجزات انقلاب اسلامی این است که توانسته یک نسل جوان بصیر و آگاهی را تربیت کند بنابراین جوانان صحنه‌گردان انقلاب بوده و در این زمینه افق بسیار روشنی را پیش‌بینی می‌کنم.

در ادامه نشست سخنگوی جدید جبهه پایداری با اشاره به گفتمان جدید جبهه تصریح کرد: جبهه پایداری تصمیم دارد با تمام قوت درعرصه مدیریت اجتماعی کشور با انجام کارهای فرهنگی به شکلی فعال با گروه‌های اصولگرا رابطه داشته واهداف انقلاب اسلامی را با پایداری دنبال کند.

وی در معنای جبهه پایداری گفت: وجه تسمیه جبهه به این معناست که اگر دست در دست یکدیگر با استقامت تلاش پیگیر اهداف انقلاب اسلامی باشیم هیچ گاه متوقف نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در پاسخ به سوال خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مبنی براینکه پس از گفتمان جدید جبهه اولویت شما در انتخابات مجلس شورای اسلامی و اجماع با اصولگرایان چیست؟ گفت: در نشست مشهد با هدف بهره‌مندی از انوار ملکوتی امام رضا(ع) برای آینده و اهداف اصلی جبهه پایداری برنامه‌ریزی کرده و تاکید ما بر روی مسئله فرهنگ است.

وی با اشاره به لزوم همیاری و همکاری در کارهای تشکیلاتی، افزود: مبنای ایجاد یک کار سیاسی و الهی دور هم جمع شدن است و احزاب در اینجا دو معنای متفاوت می‌گیرند در معنای اول احزاب برای رسیدن به قدرت سیاسی دور هم جمع می‌شوند و در معنای دوم که معنای قرآنی دارد معنایی عام را شامل شده و همه احزاب را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا جبهه پایداری را با تشبیه حزب به تیم فوتبال همراه با طرفداران ادامه داد: در جریان بازی فوتبال کسانی هستند که طرفدار تیم ملی بوده و از گروه خاصی حمایت نمی‌کنند در این رابطه ا گر بخواهیم بگوییم جبهه پایداری با سایر احزاب چه نسبتی دارد بایستی بگویم ما به دنبال به دست گرفتن قدرت در چنگ خودمان نیستیم چراکه ما در انتخاب گذشته ثابت کردیم که با جبهه متحد اصولگرا همراهیم.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: ما در صحنه سیاست امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم و با تایید فقها که کارهای ما را مشروعیت می‌بخشند می‌توانیم با گروه‌های دیگر اشتراک و تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پرچمی که بلند می‌شود بایستی برای حکومت صالحان و شخصیت‌های شایسته باشد اضافه کرد: ما هر حزب و گروهی را که پایداری انقلاب اسلامی را داشته باشد حمایت کرده و با حفظ تعامل و اصول عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا آیت‌الله رجبی کاندیدای شورای فقاهتی جبهه است و عضویت آیت‌الله صدیقی و جنتی به چه شکلی است گفت: اینها فقط گمانه‌زنی است و بنا نیست اسمی را نام ببریم.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه در مورد اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گزارش صد روزه دکتر روحانی و آسیب‌شناسی آن توضیحاتی ارائه کنیم اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی از ارکان نظام ماست و تلاش ما در جهت خیرخواهی است ما اعتقاد داریم که باید به اصول انقلاب توجه کرد و اگر تیم مذاکره‌کننده برای مذاکره می‌رود با قوت برود.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به سخنانی که کیفیت خزانه دولت شده بود اضافه کرد: مسئولین در بیان اظهارات دقت بیشتری کنند چراکه غرب با تحلیل‌های خود فشار بیشتری را متوجه کشورمان می‌کند اظهاراتی همچون قدرت آمریکا به حدی است که با یک بمب همه را فنا می‌کند واقعیت ندارد چراکه اگر آمریکا می‌توانست در جنگ 33 روزه لبنان حزب‌الله را از بین می‌برد.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه ما باید قدرتمان را به رخ دشمن بکشیم گفت: مسئولین دولت انقلابی با دولت‌های دیگر متفاوتند بنابراین تیم مذاکره‌کننده باید تقویت شده و نقاط ضعف‌ها را برطرف کند و ما به عنوان احزاب و گروه‌ها دیدگاهی ناصحانه داریم و از مسئولین مطالبه می‌کنیم که در بیان سخنانشان دقت کنند.

وی تاکید کرد: مسئولین ارشد کشورمان که اختیارات بالایی دارند بدانند موضع و تک تک کلماتی که بیان می‌کنند از سوی کانال‌های خبری جهان رصد شده و مورد استفاده و تحلیل قرار می‌گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه در انتخابات آتی به شیوه گذشته عمل کرده و یا نامزد مستقلی راحمایت خواهید کرد؟ بیان داشت: در گذشته عده‌ای گفتند جبهه پایداری وحدت اصولگرایان را شکست اما وحدتی وجود نداشت نکته قابل تامل این است که ساز و کار ما به چنگ گرفتن قدرت نیست عوامل متعددی وجود داشت که نتیجه انتخابات را به این شکل رقم زد تفکر ما مصالح کشور و روش ما خلاف وحدت نیست.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا اظهار اشت: جبهه پایداری تلاش می‌کند کاری فرهنگی در سیاست انجام داده و اشخاصی را که مومن به انقلاب، اسلام و فداکار و کاردار هستند برای رسیدن به اهداف خود بهره ببرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا در انتخابات آینده مجلس برای جبهه پایدار وحدت اصولگرایان ارزش تلقی می‌شود گفت: روش ما سرکار آمدن افراد اصلح است ما در کنار همه گروه‌ها هستیم و نیستیم واگر دراردوگاه اصولگرایی افراد صالحی وجود داشته باشند تایید می‌کنیم و لزومی ندارد که از حزب ما باشد ما همواره مصلحت عام نظام را در نظر گرفته و ساز و کار زد و بند نداریم.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری اضافه کرد: در این انتخابات که اکثر شعارها رسیدگی به معیشت مردم و برداشتن تحریم‌ها بود فقط یک کاندیدا بود که از ارزش‌ها و انقلاب صحبت کرد که رای چهار میلیونی داشت لذا باید گفت در آن زمان در میان خود اصولگرایان نیز ساز و کار واحدی وجود نداشت و اگر جبهه پایداری نبود اصولگرایان به وحدت نمی‌رسیدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری موضوع حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای را مطرح می‌کنند اما کمتر شاهد این امرهستیم دلیل این امر چیست، یادآور شد: مسئولان باید صدای واحد داشته باشند اما آیا نقد و بررسی عملکرد تیم مذاکره‌کننده در بین مردم و کارشناسان و اینکه مردم بگویند نگران حقوق هسته‌ای هستیم و صحبت‌هایی مثل اینکه حق غنی‌سازی ما محدود شده، این به نفع است یا ضرر؟

سقای بی ریا با تأکید بر اینکه اگر در کشور ما دو صدا وجود داشته باشد چه اشکالی دارد، گفت: مردم می‌خواهند به صورت شفاف این موضوع را بدانند؛ با توجه به اینکه پیشنهاددهنده سند توافقنامه آمریکایی‌ها هستند سند پیچیده‌ای است، از این رو کارشناسان می‌توانند در این زمینه صحبت کرده و حتی مناظره داشته باشند.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تائیدیه رهبر معظم انقلاب درباره توافقنامه ژنو گفت: ما امیدواریم که دولت روحانی موفق باشد اما این به معنای نقد نداشتن به دولت نیست، لذا دولتمردان باید نقد‌ها را بپذیرند و به آن پاسخ دهند.

وی ادامه داد: توافقنامه ژنو باید شفاف‌تر شود و مسئولان باید بیشتر حواس خود را جمع کنند، از سویی دیگر نقد افکار عمومی درباره توافق اخیر می‌تواند ابزاری در دست مذاکره‌کنندگان باشد.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور نباید وامدار گروه خاصی باشد تصریح کرد: کسی هم نباید از رئیس‌جمهور مطالبه جناحی کند.

سقای بی‌ریا با اشاره به تغییرات گسترده توسط دولت جدید گفت: اگر بخواهند در همه رده‌ها مسئولان را تغییر دهند باعث محرومیت‌هایی می‌شود اما متاسفانه این کار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تائیدیه رهبر انقلاب درباره ژنو گفت : باید فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت یک بسته نگاه کنیم ایشان در آن مرقومه گفتند آنچه را که مرقوم داشته‌اید یک موفقیت است و در نکته بعدی نیز فرمودند این قدم آخر نیست و باید به عنوان مبدائی برای اقدامات هوشمندانه بعدی مورد توجه باشد؛ رهبری خط مستقیم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار را نیز در همان نامه مورد تاکید قرار دادند لذا باید همه این نکات را با هم دید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جزئیات نشست دو روزه این جبهه در مشهد با حضور آیت‌الله مصباح اظهار داشت: باید نسبت به کار سیاسی، کار فرهنگی صورت گیرد و در فعالیت‌های سیاسی به دیدگاه اسلام توجه شود.

سقای بی‌ریا با اشاره به برخی از گزاره‌های نهایی جبهه پایداری در نشست مشهد افزود: پایداری تشکلی اسلامی، فرهنگی، انقلابی، ولایی و گفتمانی است که به دنبال قدرت نیست بلکه در جهت حاکمیت صالحین تلاش می‌کند.

وی با اشاره به نشست دو روزه جبهه پایداری در مشهد مقدس و تعریف گفتمان دقیق آن اظهار داشت: نکته‌ای که در این نشست به آن رسیدیم این بود که فرهنگ پیش‌نیاز کار سیاسی است و در این رابطه شورای فقها مشروعیت دهنده و نظارت‌کننده هستند و آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کنند.

سخنگوی جدید جبهه پایداری در پایان با بیان اینکه جبهه برای تربیت سیاسی- اجتماعی جامعه همچنین بصیرت‌افزایی تلاش می‌کند خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی بایستی در چارچوب فرهنگ دیده شده که نکات آن در اساسنامه جبهه آمده است ما برای شناسایی و استعدادیابی در بین نیروهای تازه نفس درشورای مرکزی تلاش خواهیم کرد و به خودسازی معتقدیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سقا ، نظام ، جمهوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.