سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش اخوان المسلمین به برخورد خشونت آمیز نیروهای مصری با دانشجویان

گروه اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای، حمله نیروهای امنیتی و وزارت کشور مصر به دانشجویان را "وحشیانه" توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ در این بیانیه به جایگاه دانشگاهها و مدارس در پرورش و آموزش جوانان در کشورهای متمدن، و سرکوبگری نیروهای پلیس و چماق بدستان و حتی ارتش در رژیم های کودتاگر نظامی و تبدیل جوانان و دانشجویان در این رژیم ها به بردگان اشاره شده است.

اخوان المسلمین در این بیانیه با قدردانی از جوانان مصری تأکید کرد: جوانان مصری به همراه مردم در 25 ژانویه سال 2011 میلادی ترس و وحشت را دفن کرده و جانفشانی های زیادی کردند و در مخالفت با کودتای نظامی در مصر سهیم شدند و پدران، مادران، خواهران، برادران، دوستان و استادان این دانشجویان دیدند که چگونه آنها جلوی ساختمان گارد ریاست جمهوری و در میدان های رابعه العدویه، النهضه، رمسیس، اسکندریه و سایر شهرها کشته شدند و شهرها و روستاها را که تروریست های متجاوز به آنها یورش بردند، مشاهده کردند و دیدند که نه تنها هزاران نفر از بهترین فرزندان و آزادگان مصر بلکه دختران جوان و کودکان بازداشت و محاکمه می شوند. به گفته گروه اخوان المسلمین، جوانانی که این جانفشانی ها را کردند، هرگز مرعوب قانون تظاهرات نخواهند شد و این قانون را بی اثر کرده و کارایی آن را از بین خواهند برد.

در این بیانیه آمده است: کودتاگران باید بدانند جنایت یورش به محوطه دانشگاه با خودروهای زرهی، افسران، سربازان و به قتل رساندن دانشجویان در روی پله ها و محوطه دانشگاهها و بازداشت شماری از آنها و تعرض به هیات علمی تنها بر اصرار دانشجویان برای دستیابی به آزادی و کرامت خواهد افزود چرا که خون شهدا و شمار بازداشت شدگان به منزله دمیده شدن خون در رگ های انقلابی است که طاغوتیان و کودتا چیان خونریز را به آتش خواهد کشید.

این بیانیه تاکید کرد: دانشجویان می خواهند میهن خویش را از یوغ نظامیانی آزاد کنند که باعث 60 سال عقب ماندگی و فقر در مصر شده اند و بنا به گفته رئیس کودتاچیان، آنان همچنان بر باقی ماندن این وضعیت برای 40 سال دیگر اصرار می ورزند. گروه اخوان المسلمین افزود: کشورها تنها در صورت دستیابی شهروندان به آزادی و کرامت و حقوق مشروع خویش و حاکمیت مردم درسایه یک دموکراسی واقعی پیشرفت می کنند؛ نه مشتی نظامی که با آهن و گلوله حکومت می کنند.

این بیانیه تاکید کرد: جنایت های وحشیانه پلیس و چماق داران علیه دانشجویان مسالمت جو را محکوم می کنیم؛ کسانی که نظر خود را می دهند و خواهان حقوق خود و ملت هستند اما با کشتار پلیس و گازهای خفه کننده مواجه می شوند.

در این بیانیه آمده است: ما به ملت مصر و خانواده شهدا تسلیت می گوییم که جان خود را در راه آزادی نثار کردند و برای مجروحان شفا آرزو می کنیم و دست دانشجویان و سایر هموطنان را می فشاریم تا به فعالیت های مسالمت آمیز خود تا سرنگونی کودتا ادامه دهند و از این طریق ملت شمیم آزادی را احساس کند و راهها به روی پیشرفت میهن باز شود و پیروزی در صبر و بردباری است.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.