مقامات ارتش اشغالگر صهیونیست به هیچ وجه حاضر نیستند دره رود اردن را به فلسطینی ها واگذار کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه القدس العربی؛ این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت به نقل از روزنامه صهیونیستی یسرائیل هایوم که به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل بسیار نزدیک است نوشت: ژنرال نیتسان الون فرمانده منطقه میانی ارتش اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری تاکید کرده است که این رژیم حضور نظامی خود را در منطقه دره رود اردن رها نخواهد کرد.
این ژنرال صهیونیست گفته است حل اختلافات با فلسطینی ها مثل تخم مرغی است که هنوز کامل نشده و اکنون سخن گفتن از توافق زود است.
ژنرال نیتسان این مطالب را در جلسه محرمانه ای با روسای شوراهای شهرک نشینی (ییشع) عنوان کرده است که طی آن پیشنهادهای آمریکا درخصوص ترتیبات امنیتی در دره رود اردن بررسی شد.
وی فاش ساخت که؛ این پیشنهاد در زمان نخست وزیر ایهود اولمرت در سال 2007 مطرح شده است و ما می دانستیم که این پیشنهاد به ارتش اعلام خواهد شد و در همان زمان نیز اعلام کردیم که دره رود اردن سهم راهبردی «کشور آینده اسرائیل» است.
وی گفت : ماباید روابط راهبردی مان را با اردن تقویت کنیم و موضع ما درباره دره رود اردن مشخص است.
یک مسئول فلسطینی در این باره به روزنامه فلسطینی الایام گفته است که جلسه اخیر "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از بد هم بدتر بود. زیرا کری در این جلسه پیشنهادی مطرح کرد که عقب نشینی کامل از پیشنهادهای جیم جونز فرستاده سابق آمریکا خصوصا درباره دره رود اردن است.
این مسئول فلسطینی گفت آمریکا پیشنهاد کرده است که نیروهای اسرائیلی به مدت ده سال در دره رود اردن باقی بمانند تا در این مدت نیروهای امنیتی فلسطین توان کافی را برای برعهده گرفتن مسئولیت این منطقه بیابند. براین اساس پیشنهاد شده است که حضور اسرائیل در این مناطق نامحسوس باشد.
"حنا عمیره" عضو کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین به روزنامه الایام گفته است که قرار بود درباره مرزها و مسئله امنیت توافق حاصل شود اما طرف آمریکائی برخلاف توافق ها عمل کرد و امنیت را پیش درآمد مذاکرات تعیین کرد زیرا مرزها براساس مطالبات امنیتی اسرائیل ترسیم خواهد شد.
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل با دستور ساخت دیوار در مرز با اردن مذاکرات با فلسطینی ها را در معرض چالش قرار داد و تاکید کرد که ارتش اسرائیل این منطقه را ترک نخواهد کرد و این درحالیست که فلسطینی ها می‌گویند بدون این منطقه کشور خود را تاسیس نخواهند کرد.
به نوشته روزنامه صهیونیستی معاریو: نتانیاهو دستور داده است که احداث دیوار در این منطقه تسریع شود و طرح احداث دیوار در مناطق دیگر مثل مرز با مصر و جولان اشغالی نیز تسریع شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار