سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به محرومیت امیر علی‌اکبری؛

پورکاظمی: قوانین جدید وادا علی‌اکبری را مادام‌العمر محروم کرد

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: طبق قوانین جدید وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ) استفاده از مواد نیروزای آنابولیک برای بار دوم منجر به محدودیت مادام‌العمر ورزشکار خاطی می‌شود.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این در صورتی‌که ورزشکاری برای بار دوم اقدام به دوپینگ می‌کرد، برای مدت هشت سال از حضور در تمام میادین ورزشی محروم می‌شد اما طبق قوانین جدید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ نوع مواد مصرفی ورزشکار خاطی که باعث مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ برای دومین بار شده، در محرومیت وی موثر است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: بر اساس قوانین جدید وادا استفاده از ترکیبات آنابولیک همانند تستسرون یا خانواده استانورول جرایم سنگین‌تری نسبت به سایر مواد نیرو‌زای ممنوعه دارد و از آنجا که امیر علی‌اکبری برای بار دوم اقدام به استفاده از مواد مذکور کرده است مادام العمر محروم می‌شود.



وی افزود: ترکیبات آنوبولیکی بالاترین سطح کارایی در نیروزایی ورزشکار را به دنبال دارد و چون در هیچ نوع مکملی وجود ندارد و به صورت خالص و صد در صد به قصد دوپینگ از آن استفاده می‌شود، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ آن را جز جرایم سنگین می‌داند.

انتهای پیام/



برچسب ها: لطف ، علی ، ورزشکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.