سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت امور خارجه سوريه بيانيه شوراي همکاري خليج فارس را رد کرد

منابع خبری اعلام کردند وزارت امور خارجه سوريه بيانيه شوراي همکاري خليج فارس را رد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزارت امور خارجه سوريه به بيانيه شوراي همکاري خليج فارس در نشست کويت واکنش نشان داد و اعلام کرد: جمهوري عربي سوريه به شدت آنچه را که در بيانيه پاياني شوراي همکاري در کويت آمده است رد مي کند زيرا دروغ پردازي و مطالب گمراه‌کننده‌اي است که کساني صادر کرده اند که دستانشان از طريق ابزارهايشان مانند گروه هاي تروريستي، تکفيري و وهابي به خون سوري‌ها آلوده شده است.

به گزارش اين شبکه، در بيانيه وزارت امور خارجه سوريه آمده است حاضران امروز در نشست کويت همان حاميان مالي، نظامي و رسانه اي تروريست ها و در صدر آنها رژيم آل سعودي هستند، رژيمي که به طور اساسي براي ريختن خون مردم سوريه و نابود کردن اين کشور تلاش مي کند. تظاهر به گريه از سوي آنها چيزي جز اشک تمساح ريختن پس از قتل و کشتار نيست. 

اشک تمساح آنها بر واقعيت هاي موجود درباره توطئه آنها عليه ملت سوريه سرپوش نخواهد گذاشت. بهتر است کسي که خانه اش از شيشه است سنگ به سوي مردم پرتاب نکند.

وزارت امور خارجه سوريه تاکيد کرد دمشق اعلام مي کند که راه حل آنچه اکنون در سوريه روي مي دهد فقط گزينه سياسي است که فقط سوري ها از طريق گزينه هاي سياسي و اصول راسخ خود در پيش مي گيرند. سوريه زبان تحريک آميز بيانيه شوراي همکاري را درباره سوريه به شدت محکوم مي کند، به ويژه اينکه برخي از کشورهاي عضو اين شورا عملاً و به طور اساسي شريک اقدامات تروريست هاي وهابي و تکفيري در سوريه هستند. آنها بدون توجه به اصول اخلاقي، ديني و انساني و بدون توجه به قوانين بين المللي کمک هاي مالي و تسليحاتي به تروريست ها ارائه مي دهند. رويکرد آنها نشان دهنده دخالت بي سابقه در اقدامات تروريستي سازمان يافته بين المللي است.

وزارت امور خارجه سوريه در پايان بيانيه خود تاکيد کرده است جمهوري عربي سوريه به کساني که در کويت جمع شدند يادآور مي شود که تصميم ها و خواسته هاي مردم سوريه به هيچ وجه به آنها يا ديگران ارتباط ندارد بلکه اين مردم هستند که خود تصميم گيرنده و انتخاب کننده مسئولان خود و ترسيم کننده آينده خود هستند.


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.